Hij vind HDD niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

noobjuh

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Hallo,..ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een freecom 1 tb 3,5" externe HDD.

Hij heeft het altijd goed gedaan. Maar momenteel levert hij problemen.

Ik zie hem wel in device manager:

30boec2.jpg

Maar zowel in disk manager als in windows explorer vind ik hem niet terug.

Ik heb al windows keer opnieuw erop gezet en heb uit en aan gezet.

Iemand enig idee?

alvast bedankt voor je moeite

Laatst bewerkt:
Ik zie in ieder geval veel gele vraagtekentjes en zou toch eens zoeken naar drivers daarvoor om je hele systeem probleemloos te laten werken.

Daarna zou ik ervoor zorgen dat je de pc eens opnieuw opstart en de driver van de harddisk opnieuw installeert. Dat gaat heel eenvoudig door de harddisk op een andere usb-poort aan te sluiten, dan herkent de pc hem nl opnieuw.

Gaat het dan nog steeds mis wordt het tijd de harddisk op een andere pc te proberen.

en de driver van de harddisk opnieuw installeert

Het is plug and play. Ik heb nog nooit een driver installed voor externe hdd :S...kan m ook niet vinden op freecom.

Wat betreft gele vraagtekentjes;..heb je helemaal gelijk in. Maar ik weet niet waar ze voor zijn...dus ook niet welke drivers ze nodig hebben

Daarom zou je dat in het oog moeten houden.

Controleer alle onderdelen van je pc is. als je ze allemaal controleert en van allemaal de drivers installeert zouden de gele vraagtekentjes weg moeten zijn.

En de harddisk heeft heus wel een driver. Alle hardware heeft drivers. De fabrikant geeft geen drivers mee omdat de standaarddrivers reeds in windows zitten ingebakken. Windows moet dat dan natuurlijk wel installeren voor dit apparaat. Mogelijk is er met de huidige drivers iets misgelopen en windows herkend een usbapparaat per usbpoort. Dus (geloof me nou maar) probeer eerst eens het apparaat aan te sluiten op een andere usbpoort. Mogelijk werkt het dan gewoon weer.

Ik heb hem in andere usb poort gegooid. Ik hoor een geluidje bij in en uitstoppen van usb. En ik zie hem verdwijnen en weer terugkleren ind evicemanager. Maar verder niks. Partitie en content worden niet zichtbaar.

Heb jij enig idee welke driver ik moet hebben?

Het is deze

Zoals gezegd is de driver geïntegreerd in windows xp. Een driver zoeken zal dus niets uithalen.

Probeer eens of hij wel werkt op een andere pc...

Heb helaas maar 1 pc hier thuis. Maar zal morgen eens kijken. Alhoewel ik me afvraag. Want hij herkent m namelijk wel als zijnde freecom hdd. Dus met driver niks mis. Alleen geen partitie. Windows maakt wel een geluid als ik hem op usb aansluit. Partition table van hdd...kan dat?

Laatst bewerkt:
Zie je hem wel in schijfbeheer? (rechtermuisklik op computer --> beheren --> schijfbeheer)

Dus hij herkent het wel dusdanig als usbapparaat maar niet als harddisk. Dan begin ik ervoor te vrezen. Ik hoop niet dat er belangrijke bestanden op de harddisk stonden waar je geen backup van hebt?

edit: ik zou zeggen: test hem eerst op een andere pc bij vrienden of kennissen en als dat niet werkt dan mag je besluiten dat de harddisk als dusdanig stuk is. Indien hij niet meer onder garantie is kan je hem proberen openmaken in de hoop dat de harddisk op zich nog werkt en kan je die harddisk eens testen in een andere pc. Werkt ie daar wel kan je een harddiskbehuizing bestellen en zo er weer een externe harddisk van maken.

Laatst bewerkt:
Je mist je sm bus
Zeer belangrijk en is van intel.
Hoort bij je chipset.
ook nog een pci bridge device
Je hebt de verkeerde chipset drivers op je pc staan.

Palomino;....bedankt. Ga ik nu fixen.

Ik heb de externe hdd op andere pc aangesloten. Zelfde probleem

Ook daar herkent hij hem...hij zegt "usb mass storage found" en dan "freecom archive"

maar in windows explorer zie ik niks.

Iemand suggestie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan