hij werkt niet weer

Status
Niet open voor verdere reacties.

irislouise

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
ik weet niet of ik hier goed zit hoor, maar ik ben ten einde raad....

Mijn dochtertje zat leuk te kleuren op de Z@ppelin-site en heeft toen op een (of een paar) knopjes gedrukt. hierna viel mij spikslinternieuwe pc uit... scherm ging op standby... lampje van pc zelf brandde nog... ik heb nadat hij niks meer deed de pc opnieuw op gestart en kreeg toen wel gewoon dat paarse packard bell-scherm, maar daar na kreeg ik een zwart scherm met dit erop:

NVIDIA Boot Agent 231.0528
Copyright:..... blabla

Client Mac Addr: 00 17 31 72 B3 D6
Guid: 0CC5CBF5-A896-DB11-8000-4E45435F4349

DHCP (en hier was iets aan het laden of zoeken dmv puntjes)

toen dat uitgeladen/gezocht was kreeg ik:

PXE-MoF: exiting NVIDIA Boot Agent
Disk boot failure . insert system disk

kan iemand mij als je blieft helpen want ik moet echt bijna huilen :(

Probeer als dat Packard Bellscherm er is, meteen op F2 of F1 of Del (even uitproberen) te drukken. Als het goed is kom je dan in het BIOS-menu. Zoek dan op, vaak onder Exit zichtbaar te maken, Default Settings, of nog beter, Ultimate Default Settings. Kies daarvoor en dan Save en Exit. Hopelijk start de PC daarna wel normaal op.

Probeer als dat Packard Bellscherm er is, meteen op F2 of F1 of Del (even uitproberen) te drukken. Als het goed is kom je dan in het BIOS-menu. Zoek dan op, vaak onder Exit zichtbaar te maken, Default Settings, of nog beter, Ultimate Default Settings. Kies daarvoor en dan Save en Exit. Hopelijk start de PC daarna wel normaal op.

dank je ik ga het even proberen... dus stekkertjes weer in nieuwe

Ik heb ook nog geprobeerd op de site van Packard Bell, sectie Troubleshouter wat op te zoeken, maar je moet je met serienummer eerst registreren. Mocht die BIOS-bijstelling niet lukken, kijk dan zelf even bij Packard Bell.

he! nadat ik de stekker er weer in had gedaan deed ie het weer... zit echt te janken van blijdschap... ding is nog geen week in huis... zou jij mij wel kunnen vertellen wat er nou gebeurd kan zijn...

Ik heb ook nog geprobeerd op de site van Packard Bell, sectie Troubleshouter wat op te zoeken, maar je moet je met serienummer eerst registreren. Mocht die BIOS-bijstelling niet lukken, kijk dan zelf even bij Packard Bell.

ja had ik al gekeken maar daar kon ik het niet vinden, maar nu doet ie het dus weer
begrijp er geen zak van!

Dat is lastig, maar gelet op dat verhaal van de NVIDIA Boot Agent nam ik aan dat er in het opstartproces "iets" niet meer goed zat. Maar het uitschakelen en daarna weer opstarten heeft waarschijnlijk al geregeld, wat ik je "met de hand" wilde laten doen.
Maar, hij doet het weer, veel plezier ermee, en je dochtertje ook.:thumb: :)

Dat is lastig, maar gelet op dat verhaal van de NVIDIA Boot Agent nam ik aan dat er in het opstartproces "iets" niet meer goed zat. Maar het uitschakelen en daarna weer opstarten heeft waarschijnlijk al geregeld, wat ik je "met de hand" wilde laten doen.
Maar, hij doet het weer, veel plezier ermee, en je dochtertje ook.:thumb: :)
die mag er niet meer aanzitten, hahaha

maar weet je mss door welke handeling zoiets kan komen?

Waarschijnlijk op de toets DEL of F11 en F12 gedrukt.(vastlijmen)

Of PC erbij voor de Kleine:thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan