• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hijskabels vervangen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij wou de lengte v/d array laten afhangen van het aantal cellen met OK. De lengte moet echter bepaald worden door de langste lijst, daarom in G1000:G1004 het aantal elementen van elk item en in B3 het grootste getal van deze 4 . Misschien kan dit in 1 formule gegoten worden (zodat die 4 aparte formules nog verwijdert kunnen worden), maar dit laat ik aan de formulegoeroe's alhier.

Danny, op Rudi’s verzoek in B3.
Code:
=MAX(AANTAL.ALS(E1000:E1250;"OK");AANTAL.ALS(E1000:E1250;" + 10% bereikt");AANTAL.ALS(E1000:E1250;" + 20% bereikt");AANTAL.ALS(E1000:E1250;" + 50% bereikt"))
 
hop naar de volgende bak. :p :d
Danny , we krijgen feedback achter de schermen :)

Ik heb nog steeds niet het ganse bestandje ingekeken , wat er allemaal inzit , hoe het is opgebouwd enz.
Je opmaak ( lay-out ) oogt heel goed , ook de kleurkeuze :thumb: ( toch in Excel 2007 / 2010 ) .
Volgens mij zitten er al een paar dagen werk in > nee geen uurtjes > dagen .
Ze mogen je daar zeer dankbaar zijn op je werk .
 
Beste HSV, ;)

Danny, op Rudi’s verzoek in B3.
Code:
=MAX(AANTAL.ALS(E1000:E1250;"OK");AANTAL.ALS(E1000:E1250;" + 10% bereikt");AANTAL.ALS(E1000:E1250;" + 20% bereikt");AANTAL.ALS(E1000:E1250;" + 50% bereikt"))

Heb de formule zo gelaten, omdat er gestreeft moet worden naar de 0 % tolerantie.
Indien er 10, 20 of 50 % wordt bereikt moet er aandacht besteed worden aan die kabels

Dus de langste lijst is en moet steeds 0% zijn.

Toch bedankt voor de formule.

Groetjes Danny. :thumb:
 
@ Harry
Sorry, dit wist ik ook niet :eek:

PS: bij nader inzien is de formule van Harry dan toch juist aangezien het hier enkel gaat om het hoogste getal te verkrijgen om de matrix weg te schrijven.
Het is best mogelijk dat de lijst met 0 % steeds de langste is, maar indien niet ga je verkeerde resultaten krijgen op tabblad wegschrijven.
 
Laatst bewerkt:
Beste Warme bakkertje, ;)

Het is nog verre van af :D

Kan je eens naar tabblad "Inhoudstabel" kijken en de knoppen aanpassen en sommige doen werken.

Bij knop "Ingeven van controlegegevens" zou er een waarschuwing moeten komen met msgbox als men de draadbreuken ingeeft

Als men de waarde van de draadbreuk ingeeft en het gegeven dat al staat bij tabblad "Ingeven van draadbreuken" is groter dan hetgeen men ingeeft, mag hij deze waarde niet aannemen.
De grootste waarde wordt steeds behouden.
Dit voor 6D en 30D.
MsgBox("De grootste waarde bedraagd reeds xx")
xx is te vinden op tabblad "Alle loopkranen" kolom AC en AE.

Voor de diameter is het net omgekeerd daar telt steeds de kleinste diameter die moet behouden worden.
Kleinste diameter is te vinden op tabblad "Alle loopkranen" kolom AU.

Bij knop "Ingeven van kabelgegevens" zou er van zodra men een LK kiest uit de lijst de draadbreuken voor 6D en 30D op 0 moeten staan.
De diameter wordt dan de Max. diameter, te vinden in tabblad "Alle loopkranen" in kolom AS.
En bij opmerkingen moet er "geen" komen te staan.
Daarna deze gegevens wegschrijven.

Bij knop "Info per LK" krijg ik de gegevens niet te zien.

Hijskabels.xls
Groetjes Danny. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Danny , ik weet niet of er achter de schermen is verder gewerkt ;)

Voor de userform's kan je deze code toepassen ( niet de diameter )
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
    TextBox2 = 0
    TextBox4 = 0
    TextBox5 = "geen"
End Sub

Bij mij komen de gegevens wel in het userform
Bij knop "Info per LK" krijg ik de gegevens niet te zien.
na keuze in " kies LK via lijst " krijg ik de gegevens te zien .

Voor de diameter moet ik eens dieper kijken hoe deze kan gezocht worden in vba .
 
Danny, ik heb je een nieuw bestand gestuurd met nog wat schoonheidsaanpassingen.
Bij Lijsten weergeven ( OK - Opv. - Afg.) staan echter de knoppen Lijst wegschrijven en Naar tabblad wegschrijven. Waarheen moeten deze gegevens dan respectievelijk heen ?
 
Beste Trucker10, ;)

Warme bakkertje helpt mij via onderlinge e-mails te versturen.
Het bestandje is meer dan 2Mb groot en kunnen we hier niet plaatsen, daarom !

Indien het gewenste is bereikt zal in een link plaatsen naar het bestandje op mijn site.
Deze zal dan 2 weken beschikbaar zijn vooralleer ik het daar verwijderd.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Trucker10, ;)

Warme bakkertje helpt mij via onderlinge e-mails te versturen.

Spijtig dat er geen gebakje via mail kan gestuurd worden , anders is dat smullen .

Ik had al een vermoeden , daar er geen bump kwam wegens geen oplossing .

Thanks voor de melding .
 
Beste Daniël, ;)

Als ik ooit in Merksem geraak, zal ik hem persoonlijk gaan bedanken en zal dan eens van zijn gebakjes proeven :D :p

Groetjes Danny.
 
Een paar maand gelden was ik een ritje aan het doen "flair libelle beurs " waagnatie 27 en daarna Bredabaan 960 Merksem , ik was in de buurt maar iets van 10 op 2,5 zet je niet overal aan kant .
 
Danny, ik weet niet of je ondertussen nog bijkomende vragen/opmerkingen hebt verstuurd, maar ik heb gemerkt dat er blijkbaar problemen zijn met het ophalen van mijn mails en dat ik niet alles binnenkrijg wat zou moeten. Moest dit het geval zijn post je vragen/opmerkingen dan even hier.

Ps de gebakjes zijn hier overheerlijk :p
 
Beste Warme bakkertje,

Heb het volgende naar jouw gestuurd, maar blijkbaar zal je het niet gekregen hebben wegens problemen met het ophalen van je mails.

Beste Rudi,

Wat betreft de knop “Lijsten weergeven van LK’s” moet het volgende gebeuren.

Bij de knop kan men kiezen welke afdeling men kiest en ook welke lijst men wil zien. (NIEUW !)
Als men daarna op de knop weergeven klikt moet men de gegevens wegschrijven naar tabblad “Lijsten weergeven” en tabblad ook zichtbaar worden. (Zie tabblad “Lijsten weergeven”)
Op dat tabblad staan 3 knoppen
- TERUG
- AFDUKVOORBEELD
- AFDRUKKEN
Als je dit nog zou kunnen verwezenlijken, zijn we aan de slotvraag.

De slotvraag moeten we nog bekijken hoe en wanneer we tabblad “Lijsten weergeven” automatisch gaan versturen naar verschillende personen in Outlook.
Misschien door alle statussen op te tellen en bij wijziging, Alle afdelingen + alle items te selecteren en hiervan een lijst weer te geven en deze automatisch te versturen.
Ik denk dat dit dan de meeste logische manier van werken is.


Hijskabels.xls

Groetjes Danny. :thumb:
 
Danny, kan je eens juist opgeven uit welke kolommen in Alle loopkranene de respectievelijke gegevens gehaald moeten worden om Lijsten weergeven in te vullen. Ook in welke kolom moet gekeken worden voor de toestand OK Opv Afg op tabblad Alle loopkranen.
Een lijst weergeven per afdeling wordt echter moeilijk aangezien de kolommen per afdeling niet overeenkomen met de kolommen op Alle loopkranen.
 
Beste Warme bakkertje, ;)

Neem het volgende bestandje als tabblad voor de hijskabels.
De verwijzingen staan erop.

Alle gegevens worden gezocht in tabblad "Alle loopkranen"

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • lijsten hijskabels.xls
    26 KB · Weergaven: 59
Beste Warme bakkertje, ;)

Bedankt voor het doorgestuurde bestandje naar mijn e-mailadres.

Info over alle koopkranen dat lukt bij mij.
Maar de info van een afdeling lukt mij niet (meer) !

Graag had ik ook, dat de gegevens bij “sn(i, 3) = sq(j, 55)” en bij “sn(i, 3) = sq(j, 58)” worden weergegeven zonder decimalen.

Verder heb ik wat aanpassingen gedaan oa. “CommandButton3.Visible = False” op non active geplaatst.
Lijkt volgens mij beter.
In cel B2 van “lijsten weergeven” de titel aangepast.

Als je dit al kon aanpassen voor donderdag ben ik blij.
We hebben dan vergadering en kan ik dit al voorleggen.

Hijskabels (15-3-2011).rar

Bedankt voor alle hulp al ;)

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan