Hikkende opname

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knuffeltje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2008
Een jaar lang kon ik probleemloos muziek opnemen van een radiostation en daarna verder verwerken. Na circa een jaar kreeg ik het volgende probleem:

Als ik opnam van een radiostation had ik veel last van om de aantal seconden een hikje. Alsof er een stukje overgeslagen wordt.

Ik heb toen gerecovererd, defragmenteren, etc. Hierna was het probleem veel minder, maar nog wel aanwezig.
De opname maak ik met POWER CINEMA. Echter, ik heb er net zoveel last van met MUSIC MAKER.

Wat kan ik hier verder nog aan doen?:(

Hoi,

Iets veranderd aan je internetverbinding?

Je kunt denken aan: andere provider, pc niet rechtstreeks op je kabelmodem maar een router ertussen, etc.

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. De opname gaat echter niet via internet, maar via de antenne ingang achter in mijn pc. Ofwel, gewone radio verbinding.

Maar ook al is het een andere vorm van opname, het geeft hikjes die er eerst niet waren. Ik had al eens mijn virtueel geheugen verhoogd, dat verruimde de tijd tussen de hikjes.

??

Dan zit je kennelijk dicht bij de oorzaak.
Heb je twee fysieke harde schijven in de pc (dus niet twee partities op dezelfde, want dat biedt geen verbetering), plaats dan het virtueel geheugen op de tweede harde schijf en zorg dat het minimaal tweemaal zo groot is als het beschikbare RAM. Geef bovendien dezelfde minimum en maximum grootte op.

Ik ga het eens proberen. Maar volgens mij had ik al het maximum ingevoerd. Ik heb maar 1 harde schijf. Gewoon standaard.

Wat ik raar vind is dat ik er vanuit het standaard fabrieksverhaal in het eerste jaar nergens last van had. Het is ontstaan toen ik 3 weken lang s'nachts een webcam opnamen van buiten bij mijn voordeur had laten maken ivm mogelijk vandalisme. Deze webcam nam gemiddeld 12 uur per nacht de beelden op, op de harde schijf. Overdag weer gewist en de volgende avond weer opnamen maken.

Kan dit van invloed zijn geweest. Wat kan ik verder nog doen, behalve recoveren en virtueel verhogen tot max.?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan