hinder van netwerk van buren

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Mijn eigen netwerk is soms niet draadloos bereikbaar. Ik krijg dan de melding van een mij onbekende netwerk naam (buren ongetwijfeld) dat die mij niet toelaten op dat netwerk. Logisch en dat wil ik ook helemaal niet. En toch zit ik praktisch naast mijn eigen router!

kan ik iets in de instellingen veranderen bij mij misschien?

Muman

Ja, het kanaal kan je anders instellen.
Hoe je dit doet is afhankelijk van de setupsoftware van je router.

draadloos router

heb ook problemen met draadloos ontvangst. Soms wordt mijn eigen router niet gezien door allerlei andere routers van buren. Sinds kort hebben wij een draadloos audio systeem, als de muziek aanstaat is de kans redelijk groot dat er geen internet meer is.
Nu heb ik een programmaatje Network Stumbler gedownload. Hiermee zou ik moeten kunnen zien op welke kanalen andere routers werken. Alleen Stumbler ziet geen network devices...Iemand ervaring?

heb ook problemen met draadloos ontvangst. Soms wordt mijn eigen router niet gezien door allerlei andere routers van buren. Sinds kort hebben wij een draadloos audio systeem, als de muziek aanstaat is de kans redelijk groot dat er geen internet meer is.
Nu heb ik een programmaatje Network Stumbler gedownload. Hiermee zou ik moeten kunnen zien op welke kanalen andere routers werken. Alleen Stumbler ziet geen network devices...Iemand ervaring?

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem met Stumbler. Het programma herkent mijn draadloze netwerkkkaart niet .....
Het moet uiteraard wél een draadloze zijn ..... maar dat zal je niet zijn ontgaan.

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem met Stumbler. Het programma herkent mijn draadloze netwerkkkaart niet .....
Het moet uiteraard wél een draadloze zijn ..... maar dat zal je niet zijn ontgaan.

Ja, dat isie..
Oke, jammer. Zal maar eens op zoek gaan naar n ander programma. Dank u!

ik heb inmiddels ontdekt hoe het werkt en ook dat ik het best 1,6 of 11 kan gebruiken. Maar welke ik ook doe, het netwerk van de buren vindt ie wel maar mijn eigen netwerk niet.

Muman

Hoi,

.... een raadsel dus ....
Mogelijk helpt het als je je router eens reset en de beveiligingsinstellingen opnieuw instelt:

- andere netwerknaam geven
- ander routerwachtwoord instellen
- nieuwe/andere encryptiesleutel instellen

wellicht wordt jij gehackt door de buren ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan