Hinderlijke Iconen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik heb windows XP home edition in gebruik. In de rechter onderhoek heb ik een klok en een aantal iconen
welke ik graag weg zou willen hebben - Bijvoorbeeld
in de printer zit een sleufje voor een digitale camera kaartje - een incoon geeft aan dat deze sleuf leeg is... fijn, maar weg met deze overbodige info ! Het is een HP
photosmart en die geeft nog een icoon - ja,ja U raadt het al: de HP fotosmart is aanwezig... ook weg ermee. er lopen dus een aantal zaken - geheel overbodig en erg storend. Ik zou graag een lijstje zien van die iconen naast de klok zodat ik deze icoontjes uit of weg kon toveren.

Laatst bewerkt:
Dat kan inderdaad.
Je gaat naar:

-Start
-Uitvoeren
-Typ 'msconfig' in
-Ga naar het tabblad opstarten

Hier kan je een aantal programma's afvinken die je niet nodig hebt.

je taakbalk ontgrendelen indien het geval , dan met muis taakbalk naar boven halen. Dan zie je wel de dag konstant in beeld.
Maar of dat zo mooi is¿ of er moet nog een andere optie zijn.¿

gr. marcel

Iconen verwijderen

Vele antwoorden maar nog niet het antwoord wat ik zoek .... met msconfif kan ik startende programma's aan of uit zetten en daarmee zie ik al dan niet het icoon.

Mijn eigenlijke vraag is dat deze - soms nuttige programma's wel moeten starten bijvoorbeeld de firewall - maar ik geen zin heb in al die icoontjes - rechts onder naast de klok. Ik heb een keer gezien dat er een window was welke alle iconen toonde en daarachter stond of je ze wilde verbergen of aanzetten bij gebruik - Je had er dus diverse mogelijkheden.

De vraag is hoe opene ik dat iconen venster en kan ik zelf een selectie maken - al of niet tonen. Waarbij gezegd dat het msconfig antwoord onderdeel blijft van de oplossing - want sommige vendors starten maar raak bij het opstarten van de PC en deze kan ik nu eindelijk de nek omdraaien.

Klik met je rechtermuis op de taakbalk en kies voor eigenschappen. Onderaan naast Niet actieve bureaublad items opruimen zie je een knop aanpassen en daar kun je het instellen

Iconen per item verwijderen of verbergen

Het antwoord wat ik zocht - ben vele malen hier geweest maar kon de oplossing niet vinden maar
gelukkig was er opnieuw een help-mij oplossing.
Met welgemeende dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan