hinderlijke ruis, gepiep en gebrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldus

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn speakers produceren een hinderlijk gebrom en gepiep wanneer de pc inactief
is,wanneer ik de muis en het toetsenbord gebruik dan hoor ik een vervelende piep.

Wie weet raad?

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Ronald Pot

Cure ?

Hallo, ik heb wel eens het zelfde gehad toen ik een usb hub met externe voeding had aangesloten, er bleven toen ook ledjes branden en ik hoorde vreemde geluiden en piepjes van het toetsenbord. Ik heb het opgelost door de externe voeding niet meer te gebruiken. Hoop dat je er iets aan hebt. mvg Bert.

Hallo Bert,

Ik heb de beide stekkers van het lichtnet uit beide usb-hubs getrokken,maar het probleem blijft zich voor doen.

Hallo Ronald, heb je misschien nog meer externe voeding aanstaan, e-sata harddisk ? Is het stopcontact wel geaard ? Ik denk dat er ergens een energielek is dat storing geeft, is je computerkast bv niet van perspex ? Dat geeft een enorme storing.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb verschillende voedingen uit het lichtnet getrokken,dit heeft niet geholpen.
Het stopcontact is niet geaard,ik heb geen geaarde stopcontacten in de buurt.
Hoe zou ik dat op kunnen lossen?

Laatst bewerkt:
Hallo Ronald, een koperdraadje van de pc naar bv centrale verwarmingspijp of ander blank metaal. Hoe oud is je pc en moederbord maak je de pc wel eens schoon van binnen ? ( buiten doen als het droog is bv ) En niet zomaar met je blote handen in de pc gaan zitten klooien. Eerst ontaarden via blanke pijp of zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
de pc is ongeveer twee weken oud,met m'n oude pc heb ik dit probleem nooit gehad.
De pc heb ik geaard aangesloten met behulp van een haspel die ik op zolder aan heb gesloten op een geaard stopcontact,maar het gebrom blijft.

Het 5.1 geluidssyteem is wel enkele jaren oud.

Ik heb de oplossing gevonden,ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd van m'n realtek geluidskaart,het gebrom door m'n luidsprekers van m'n pc is gelukkig weg.
Bert,vriendelijk bedankt voor je adviezen.

Groetjes,

Ronaldus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan