HINEM.sys IFSHLP WIN.COM en Command.com ONTBREKEN HELP !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

opa2003

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2003
Mijn laptop, Compaq Armada 1700 geeft bij opstarten de foutmeldingen : Het volgende bestand is beschadigt of ontbreekt : C:\windows\hinem.sys
tevens ontbreekt C:\windows\ifshlp.sys
Win.com is beschadigt of ontbreekt en command.com idem...
tevesn de melding dat HMA niet beschikbaar is en dat het lage geheugen hiervoor gebruikt wordt
Wat kan ik doen zodat dit laptopje weer normaal draait ???

???

Heb een bootdisk van win95 maar als ik die in het diskettestation doe en opnieuw opstart vraagt hij inderdaad om bevestiging en enter voor herstart, maar krijg weer geen a prompt

Dan wordt de diskette niet gelezen. Duik in de BIOS (F10) en kijk of de floppy-drive bij de opstartvolgorde zit.

Groetjes,
Bennie

Bootdisk

Heb de indruk dat hij de bootdisk wel leest , krijg nl de melding diskette verwijderen en opnieuw opstarten...Daarna start hij nieuw maar begint weer met starten win95 en krijg dan melding command.com ontbreekt, geef de naam op van de ms-dos prompt
C>
????

Nee, de diskette moet je niet verwijderen, anders begint het circus van voorafaan.

Start de PC nou wel of niet op van de diskette? En kom je wel\niet in de A-prompt terecht?

Groetjes,
Bennie

ok...

Ik plaats nu de bootdisk in diskettestaion, en restart computer, Eerst verschijnt Compaq logo, Dan ''Diskette verwijderen Opnieuw starten : Druk willekeurige toets Kan nu niet verder zonder de diskette te verwijderen....!! Wat nu ??

1) Diskette is vermoedelijk niet goed. Download een nieuwe.

2) Als het logo in beeld komt, druk op F10 en check de instellingen in de BIOS.

Groetjes,
Bennie

MS dos

Heb in bios gekeken maar heb de indruk dat de schijf in orde is en het staion ook gelezen wordt...Kan ik dos opnieuw instaleren ofzo ?? Misschien een rare vraag maar weet echt niet wat te doen nu ???

Windows map

Weet nu zeker dat iemand de hele windows map heeft verwijderd in dos...

Oei...dat is minder prettig. Toch vreemd, want dan nog zou je gewoon van een diskette moeten kunnen opstarten. Kijk of je de boel kan herstellen. Maar dat kan weer alleen als je van een diskette kan opstarten:
http://hccweb1.bai.ne.jp/~hcj58401/

Groetjes,
Bennie

Dat wordt dus opnieuw installeren...:confused:

Opniuew instaleren

Ja, wil ook graag opnieuw instaleren maar heb alleen win98 op cdrom...Maar deze setup kan ik niet benaderen daar ik geen prompt krijg.... Snap er niets van....

Dan zal je vanaf de CD moeten booten. Verander wederom de bootvolgorde in de BIOS (dus eerst van de CD-rom laten starten). Begrijp ik het goed dat je nu Win95 geïnstallerd hebt?

Groetjes,
Bennie

opstarten vanaf de CD en vanaf CD installeren. Eventueel de bootvolgorde weer aanpassen zodat eerst de CD-rom wordt gekozen.

Bootvolgorde

Win 95 staat er nog gewoon op, alleen de map windows is verwijderd...probeert ieder keer windows te starten maar geeft dan de bewuste foutmeledingen.. Als ik bios opstart (f10) kom ik in Computerinstellingen... Bij opstartbeheer staan 3 dingen, Numlock bij opstarten inschakelen (deactief) Opstarten vanaf diskette uitschakelen (deaktief) en Quickboot inschakelen (deaktief) Dan is er nog een tabblad met Multiboot.. Hard rive Bay (denk dat dat de HD is ?) Optical disk bay (??) en multibay (??) wat is wat ?? is optical bay de cd rom ??

Ik heb zelf geen Armada. Hoe zit dat met multiboot? Het lijkt me dat je daar inderdaad de opstartvolgorde kan instellen\aanpassen. Is daar een volgorde aan te geven? Zo ja, zet multibay als eerste. Kwestie van een en ander uitproberen, lijkt me.

Groetjes,
Bennie

??

benny,
Is er geen mogelijkheid dat ik de hele harde schijf formateer ?? Op een andere manier bedoel ik...Als hij dan geformateerd is de cd rom van 98 erin en setup ??? Of lukt dat niet ??

Dat is wel een aardige gedachte, MAAR:

1) Je kan niet opstarten van een flop.

2) Je kan niet opstarten van een CD.

Corrigeer me als ik het fout heb:)

Hoe wil je dat dan doen????:8-0:

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan