• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Histogram met twee y assen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjust
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjust

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Ik zit met een vraag over een histogram. Ik heb twee data sets waarvan 1 een logaritmische schaal heeft. Deze datasets wil ik vergelijken met een histogram. Ik zou graag willen dat de tweede dataset is een histogram onder de eerste histogram komt, zeg maar in spiegel beeld.

Ik heb nu al een tweede y as toegevoegd en deze een logaritmische schaal gegeven. Tevens heb ik reverse order geselecteerd. Het probleem nu echter is dat de tweede grafiek boven de eerste grafiek hangt. Dus van helemaal bovenaan de grafiek naar beneden hangt ipv bij y=0 naar beneden) Ik heb al crosses horizontal ax =0 geprobeerd maar niets helpt. Iemand enig idee?

Ik heb even een test bestand bijgevoegd. Het origineel kan ik vanwege de inhoud niet plaatsen. In de file staat een vergelijkbare histogram dan waar ik mee bezig was. Tevens heb ik een voorbeeld toegevoegd hoe ik het resultaat zou willen hebben echter dan provisories met twee losse histogrammen ipv 1.

Bijlagen

jjust,

Het is onmogelijk om een logaritmische schaal en een lineaire schaal te combineren.
Een logaritmische schaal kent geen negatieve waarden en verloopt anders dan een lineaire schaal.

Je zult dit dus op een andere manier moeten oplossen.

Ik heb het aangepakt met een transparante grafiek en een normale grafiek.

Bijlagen

Ok was ik al bang voor. Zal even naar je bestand kijken. Bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan