History Back

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenske123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
1.260
Hoi,

Ik gebruik <a href="javascript:history.back()">Home</a> om terug te gaan na een vorige pagina

Is er ook een mogelijkheid dat het script bijhoud het aantal pagina's dat doorbladerd is? en dan weer naar vorige terug gaat


in de praktijk kan men op een pagina naar een ander gaan , en is gemaakt voor 3 talen, vandaar dat ik op deze manier weer terug wil naar begin pagina




edit zal op wel niks worden..het gaat om 4 pagina's waar van de ene na de andere gebladerd kan worden
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp, wil je dus meerdere pagina's terug?
Dat kan heel simpel, met hetzelfde scriptje.
Het gaat met javascript:history.go(-x), waarbij de x staat voor het aantal pagina's dat teruggegaan wordt.
Als ik dus 1 invul, gaat hij 1 pagina terug, bij 2 gaat hij er twee terug, enz...

Is dat wat je bedoelt?
 
Bedankt

Ik weet wat je bedoelt , maar ik bedoelde dat -x door een script kan worden bijgehouden hoeveel pagina's terug moeten

Maar zal niet gaan denk ik alleen met iframe in pagina of zoiets
 
Ik snap 'm niet zo goed.
Als je telkens <a href="javascript:history.back()">Home</a> gebruikt om terug te gaan naar een vorige pagina, dan werkt dat alleen als die vorige pagina ook de Home-pagina was.
Na verder bladeren zou je dan inderdaad een tellertje nodig hebben om weer op de eerste Home uit te komen.

Maar waarom neem je niet gewoon het webadres van de homepage (of een andere pagina waar je standaard naar terug wilt laten gaan) i.p.v. javascript?
Met <a href="http://domeinnaam.nl/">Home</a> kom je toch vanuit elke willekeurige pagina terug op Home?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Hoi CssHunter,,


Ik kan uiteraard een url ingeven

ik heb 4 pagina's met afbeeldingen , dit zijn de pagina's waar je doorheen kunt "bladeren".

De Pagina met het navmenu die je naar een van deze pagina's brengt , kan in NL , DE of EN taal zijn.

Wat ik wou bereiken is dat een bezoeker weer naar zijn eigen taal teruggaat.

Eigenlijk vroeg ik het me meer af, of er iets voor te verzinnen was op voorgestelde manier ,,maar zijn wel wat andere oplossingen

Groet , Frenske
 
Hoi Frenske,
Nu snap ik 'm! ;)

Onthouden
  • Je zou bij de keuze van een taal met javascript een cookie kunnen zetten, en dat bij aankomst op de Home-page weer laten uitlezen + bij een andere taal laten redirecten. Dan mis je de bezoekers die cookies uit hebben staan plus de bezoekers die javascript uit hebben staan.
  • Je kan ook met php een cookie zetten en uitlezen. Dan mis je alleen de bezoekers die cookies uit hebben staan.

=======
... er zijn wel wat andere oplossingen
Ja, bijvoorbeeld:

Klonen :)
  • Je kunt ook voor elke taal een eigen fotopagina maken. D.w.z. dat is dan een verpakkingspagina: het echte fotopagina-gedeelte dat voor allen gelijk moet zijn, hijs je er in met een php-include. *)
  • De 4 pagina's voor EN en de 4 voor DE zijn zo gekopieerd: dat zijn alleen deze dirigent-pagina's, die elk een harde link naar de "Home" in hun eigen taal hebben, en verder identiek zijn.
  • Dan mis je geen bezoekers, en bij een wijziging of aanvulling in de inhoud van een foto-pagina hoef je dat dan toch maar 1 keer te doen (in de include).
Met vriendelijke groet,
CSShunter
__________
*) Ik zou niet met iframes gaan werken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi CssHunter,


Bedankt voor je tips! die php include vind ik wel interessant !


met vriendelijke groet,

Frenske
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan