History printjobs Windows 7 zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Is het mogelijk om de history van de printjobs Windows 7 zichtbaar te maken ?

bvd.
 
Wat je kunt doen is rechtsklikken op de printer waar het om gaat, en dan kiezen voor "Eigenschappen van printer"
Dan tabblad Beveiliging activeren en dan knop Geavanceerd
In tabblad Auditing/Controlebeleid via knop Toevoegen de groep(en) toevoegen (bijv. "Gebruikers") waar je de printopdrachten van wilt zien, vink Printen aan.

In Logboeken (Windows Logboeken -> Beveiliging) kun je dan volgen wie er geprint heeft. Of je daarbij ook kunt zien WAT er is geprint weet ik zo snel niet, dat heb je snel genoeg gezien, lijkt me.

Mocht dit niet opleveren wat je zocht, haal dan het controlebeleid weer weg.

Overigens zijn de tips van André ook goed om te onderzoeken, zoals inloggen op de printer (indien netwerkprinter) en dan in de logboeken van de printer kijken.

Tijs.
 
Dank voor jullie suggesties. Echter , ik ben niet helemaal volledig geweest. (sorry)
Het gaat hier om een standalone pc ( laptop ) en de printer is niet geshared.
Geen netwerkprinter dus.

Ik dacht dat de printer ook een log-bestand had , maar weet dit niet te vinden....
 
Auditing waar ik het over had kan ook op een stand alone pc maar (als ik me goed herinner) niet op Starter, Home of Home Premium versies. Kijk of auditing kan, lijkt me zo.

Tijs.
 
Windows NT was dus eigenlijk destijds de Ultimate/Enterprise versie van wat je nu aan versies hebt... daarom zat het er toen wrs op.
Dank voor de auditing tips... wel eens handig als iemand met zo'n vraag komt... "wie print hier zoveeeeeeel...?" ;)
Had er zelf geen interesse meer in, jaren niet naar gekeken.
 
Ik dacht dat de printer ook een log-bestand had , maar weet dit niet te vinden....
Misschien heeft die dat ook wel (moet dan via het bedienpaneel worden opgevraagd, want geen netwerkprinter) maar zal wel in de handleiding van het betreffende printer-type te vinden zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan