Hitachi hdd geeft nog maar 5 gb aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamesr

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Hallo

Ik heb hitachi hdd van 160 Gb alleen hij geeft nog maar 5 gb weer ook in het bios.
Ik heb al gekeken of ik een firmware update kon doen, maar die kon niet echt vinden op de site van hun. Wat kan ik doen om weer de volgende grote te krijgen.
ATTACH

Bijlagen

• 20111008_170813.jpg
    20111008_170813.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
probeer eens aparaatbeheer en kijk of er een foutmelding woord weergeven
zo niet probeer hem leeg te halen ( format )

apparaat werkt correct , format heeft geen zin, komt gewoon weer terug op 5 gb

Ik kan me nog wel iets herinneren dat ik ooit is in de hdd heb lopen klooien, met bepaald programma geen idee meer welke programma. en dingen heb lopen te veranderen.
Is er geen manier of zo om dat weer te herstellen?

Zou kunnen als ik snap hoe dat programma werkt.
Je kunt wat veranderen aan de geometry, het kan best zijn dat vroeger, alleen dan met andere programma dat overhoop heb gehaald.
Hoe kan ik er achter komen waar bijv cilinders heads sector en sector size op moeten staan? En of expert mode aan uit uit moet staan? cylinder boundary? allow partial last cylinder? dump?

Ik zie wel als in de programma beetje loop te klooien, dat hij in programma de schijf grote aanpast, net zelfs naar paar tb, alleen in schijfbeheer blijft hij gewoon op 5gb staan.
Als ik de juiste waardes kan invullen pakt hij hem misschien wel? maar hoe kan daar achter komen?

zou het niet aan je partitie s kunnen liggen als je w 7 hebt ga dan eens naar start computer rechts klikken beheer schijfbeheer en kijk eens wat daar staat voor die hdd anders even print schreen

Naamloos.jpg

lijkt me niet maar voor de zekerheid toch maar neergezet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan