Hitachi HTS541612J9SA00 interface probleem/inbouwen in andere laptop.

• Onderwerp starter Onderwerp starter nkamp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nkamp

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een Acer travelmate 7520 die de geest heeft gegeven. Maar nu heb ik de hdd eruit getrokken maar die heeft geen 'normale' SATA IDE interface.

Ik heb bv. nog een Asus A7V. Ik dacht die wissel ik even uit en dan haal ik de data eraf. Maar die heeft een andere interface.

Heeft iemand een tip/idee hoe je dit kunt doen? Zijn er verloop kabeltjes/interfaces?

Of heeft iemand nog zo'n 'oude' laptop waarvan bv. het scherm niet meer doet...

Gr.,

Nico

um die HDD is SATA

FYI SATA is iets anders dan IDE
IDE is wat oude pc's gebruiken en SATA is wat de nieuwe pc's van tegenwoordig gebruiken

je oude Asus A7V moederbord heeft alleen IDE poorten en kan dus niet overweg met SATA schijven.

je kan van USB al naar sata
klikerdeklik

en anders even langs bij een vriend of pc boer die de data even over kan schrijven naar een pc/laptop van jou

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er wel uit.

Maar het is idd geen IDE, die moet ik eigenlijk nog herkennen. Maar ik vond het zo'n vreemde interface dat ik het niet herkende omdat ik wel SATA schijven heb aangesloten van een desktop maar wat ik mij herinner dat is één stekker. En dit lijkt op twee separate aansluitingen en ik dacht ok, dat is weer iets specifieks van Acer, bedankt.
Goed, ik ga even naar een computershop en dan volgens mij zijn er al voor een 10,- euro losse hdd behuizingen voor SATA/USB2.0 en voor iets meer euro's een USB3.0.
Bovendien kijk ik vanavond even of ik hem kan aansluiten op een desktop. Wanneer dat lukt kan ik alles er af halen is het ook klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan