Hitman pro kaspersky (o.a. trojanmelding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pcbeet

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Hoi,

Ik ben Hitman Pro aan het downloaden (nieuwste versie hiervan) en op de pc staat nog Kaspersky virusscanner. Tijdens het downloaden van Hitman pro krijg ik ineens een melding van Kaspersky:

Riskware:
invader

Proces wil zich koppelen aan ander proces. Dit is typisch gedrag voor sommige malafide programma's. Het gaat om het volgende programma: spyware doctor/swdsvc.exe (PIC:2664) wil zich nestelen in proces: C:\windows\system32\services.exe (PID:748).

Hiermee krijgt dit programma dezelfde rechten als de gebruiker heeft. Moet ik dit toestaan?

Ik kan kiezen voor: afsluiten, blokkeren, overslaan. Welke moet ik aanklikken. Ik heb er weinig verstand van dus ik dacht ik vraag het maar even, dan doe ik in ieder geval geen onprofessionele dingen, waar ik later spijt van krijg .

Nog een melding van Kaspersky:

Weer een proactieve bescherming waarschuwing. Dit keer zou er een Trojan gevonden zijn in het volgende bestand: C:\programfiles\Eset\nod312krn.bak

Er staat:
Riskware
Trojan.generic
proces wil zich vastleggen als autorunstartup object. Dit is typishc gedrag voor Trojans

Verder informatie: This loose category of malware includes a variety of Trojans that are designed to damage victim machines, threaten data integrity, or impair the functioning of the victim machine.
Multipurpose Trojans are also included in this group, as some virus writers create multifunctional Trojans rather than Trojan packs.

Ik kan kiezen voor Quarantaine, afsluiten, toestaan. Wie kan mij helpen?

Het lijkt wel of ze elkaar tegenwerken of is er werkelijk iets mis?

Later toen alles geïnstalleerd en getest was, werd er een melding gemaakt van Kaspersky dat Internet explorer zich wilde nestelen in Internet explorer of iets dergelijks. Wat moet ik doen?

Bedankt in ieder geval voor jullie antwoord! :D

Het is bekend van HitmanPro dat het vaak meer kapot maakt dan dat het goed doet. Ook ik raad het programma af....niet gebruiken dus.

En inderdaad zoals Ton al zegt, NIET twee virusscanners op je PC draaiende houden.

Laatst bewerkt:
Om bij elk onduidelijk probleem op een PC waarop ook Hitman Pro is geinstalleerd, zonder meer aan te nemen, dat HP de veroorzaker is van dat probleem, kan niet volgehouden worden. Michael4446 heeft HP aan een uitgebreide test onderworpen. Conclusie: er valt niet meer op aan te merken dan aan een willekeurig andere ad-en spywarescanner. Velen vinden het onsympathiek dat HP een aantal zelfstandige scanners gebruikt. Dat de producenten van die scanners de promotie van hun producten wel op prijs stellen, zou misschien wel eens een rol kunnen spelen.

Laatst bewerkt:
Om bij elk onduidelijk probleem op een PC waarop ook Hitman Pro is geinstalleerd, zonder meer aan te nemen, dat HP de veroorzaker is van dat probleem, kan niet volgehouden worden. Michael4446 heeft HP aan een uitgebreide test onderworpen. Conclusie: er valt niet meer op aan te merken dan aan een willekeurig andere ad-en spywarescanner. Velen vinden het onsympathiek dat HP een aantal zelfstandige scanners gebruikt. Dat de producenten van die scanners de promotie van hun producten wel op prijs stellen, zou misschien wel eens een rol kunnen spelen.

Zolang ik nog met enige regelmaat problemen met, of ontstaan door Hitman Pro tegen kom, zal ik het niet aanraden.
Ongeacht wat Michael er van vind.
Zoals in mijn antwoord aangegeven mag TS zelf bepalen of hij/zij het gebruikt, maar ik zou/zal het niet doen, er zijn genoeg alternatieven die minder vervuilen en minder risico op problemen geven.

Volgens mij is het "probleem" in de startpost het melden van "false positives" door Kaspersky. Daar kunnen HP en NOD32 niets aan doen. Ik ben niet voor en niet tegen HP (ik gebruik het niet), maar klakkeloos aannemen dat HP de "boosdoener" is bij alle (vage) problemen op de PC kan al gauw tot kokerdenken leiden.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het "probleem" in de startpost het melden van "false positives" door Kaspersky. Daar kunnen HP en NOD32 niets aan doen. Ik ben niet voor en niet tegen HP (ik gebruik het niet), maar klakkeloos aannemen dat HP de "boosdoener" is bij alle (vage) problemen op de PC kan al gauw tot kokerdenken leiden.

Sterker nog, hitman pro heeft er weinig mee te maken aangezien Kaspersky zelf al aangeeft dat het om Spyware Doctor gaat. Zelf word ik erg moe van dat HitmanPro bashing door mensen die niet zoals Michael het product getest hebben en alleen maar afgaan op wat "Anderen zeggen".

Nu weer ontopic:
Spyware doctor wil graag als service draaien, Dan kannie namelijk spyware afvangen terwijl je aan het werk bent... en ja tojans willen ook een service worden dus daarom geeft kaspersky die melding.

NOD wil automatisch gestart worden zodat je meteen beschermt word bij het opstarten van de pc. Ook een eigenschap voor een trojan dus kaspersky heeft wederom gelijk.

Alleen zijn deze 2 programmas legitiem dus kun je ze toestaan (als je de downloads bij betrouwbare lokaties weg hebt natuurlijk,

Maar wat eerder aangegeven is 2 virus scanners op 1 systeem is niet altijd handig aangezien ze de neiging hebben elkaar in de weg te zitten dus als ik jou was zou ik kiezen tussen NOD en Kaspersky......

Als je iets meer kennis had van Kaspersky zou het niet over een ‘false positive’ hebben.
Want het is een melding van de ‘Proactive bescherming module’ om precies te zijn van het onderdeel ‘Scan van programma integriteit’, en het heeft niets met een false positive uit te staan.

Het is een onderdeel dat (zeker in het begin) veel pop-ups geeft die om een actie vragen van de gebruiker (toestaan, blokkeren, toevoegen aan de vertrouwde programma’s, enz.

Het onderdeel staat standaard uitgeschakeld, maar er zijn gebruikers die alles inschakelen zonder zich in de werking te verdiepen.

[offtopic] Het feit dat Kaspersky een NOD of een Spyware doctor aanmerkt als mogelijk een trojan is wel zeker een false positive ongeacht welke module dat dan ook aanmerkt, en het feit dat dat een normale werking van Kaspersky is doet daar niet aan af [/offtopic]

Sterker nog, hitman pro heeft er weinig mee te maken aangezien Kaspersky zelf al aangeeft dat het om Spyware Doctor gaat. Zelf word ik erg moe van dat HitmanPro bashing door mensen die niet zoals Michael het product getest hebben en alleen maar afgaan op wat "Anderen zeggen".

......

Mocht je het over mij hebben dan zit ik mij af te vragen waar je kennis vandaan heb dat ik alleen maar zou zeggen wat ‘anderen’ zeggen?

[offtopic] Het feit dat Kaspersky een NOD of een Spyware doctor aanmerkt als mogelijk een trojan is wel zeker een false positive ongeacht welke module dat dan ook aanmerkt, en het feit dat dat een normale werking van Kaspersky is doet daar niet aan af [/offtopic]

Het wordt niet aangemerkt als een mogelijke trojan, er wordt alleen gezegd dat het gedrag het zelfde is als ‘sommige malafide programma's’, en dat klopt.
En is geen false positive.
Ofwel die module is een gedrag analyseermodule, en is ontworpen om dat te doen.

Laatst bewerkt:
Bedankt!

Hey allemaal!

Mij is in ieder geval veel duidelijk geworden. Hoewel er wel veel tegengesproken wordt. Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor jullie hulp! :thumb: Mijn probleem is opgelost. Ik ben nu een gelukkig mens ;)

Groetjes,

Pcbeet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan