hits controleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvandewege

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Van m'n huidige webwinkel hebben we mooie statistieken en zie ik de bezoekers aantallen.

Deze site is ook via een andere URL te bereiken. De domeinnaam hebben wij geregistreerd en laten doorverwijzen naar de werkelijk URL van de website.
Graag zou ik op de één of andere manier graag willen weten hoeveel mensen nu gebruik maken van die andere link.

Wie heeft daar een methode voor. Het bedrijf waar de URL is aangevraagd kan geen informatie geven.

Alvast bedankt voor het meedenken en de tips

Bedankt

Helaas begrijp ik het niet

De link die je geeft werkt met de originele url dus ik zou de tweede url naar die link kunnen doorverwijzen in plaats van naar de directe url www.domein.nl

maar wat bedoel je met loggen via php?

Oke, als ik het goed begrijp heb je 2 adressen die naar 1 webshop verwijzen?

Dus we nemen even als voorbeeld domein1.nl en domein2.nl.
Domein2.nl verwijst volgens jou naar domein1.nl.

Ik weet niet welke methode je voor dee verwijzing gebruikt, maar elke methode is hier mogelijk.
Als je Domein2.nl dan niet naar alleen domein1.nl laat verwijzen, maar ook een referentie erachter laat zetten, ziet domein1 dat de bezoeker van domein2.nl afkomt.

PHP kan dan de parameter $_GET['ref'] uitlezen en dit loggen, dus in een database opslaan, email of wat dan ook.

Bedankt voor je reactie,

er begint iets duidelijk te worden maar snappen doe ik het niet. Heb wel een andere oplossing bedacht door domein1 geheel te kopieren en de naam van domein 2 te geven.
Ik had dit liever willen uitstellen tot volgend jaar om te zien of mensen begrepen dat er een nieuwe url zou komen maar deze tussenoplossing is ook mogelijk.

Toch bedankt, kan ik weer meenemen voor een andere URL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan