hitte CPU/Koeler loeit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

lord4163

Banned
Lid geworden
17 dec 2007
Hallo,

Heb dit probleem al meerdere jaren,CPU koeler loeit wanneer het heet weer is met meerdere applicatie's aan spel+internet bijvoorbeeld.

Nu vraag ik me af wat ik hier aan kan doen? echt irritand geluid en volgens mij ook niet goed al word het CPU te heet...

Koelpasta vervangen? Stof eruit halen (helpt tijdelijk)?Nieuwe Koeler kopen?(liever niet dan koop ik eerst kast+mobo+cpu+waterkoeling)

Ik heb de kast al open staan!

Bedankt alvast

Groet,
Lord4163

Hoi...

tja ,beetje lastig probleem met deze themps buiten en binnen.Je kunt niet meer doen als idd de boel stofvrij en juiste koelpasta.Daarna moet je idd gaan denken aan extra fans, andere koeler etc etc.

Koelpasta geen ervaring mee heb deze pc al 5 jaar nooit vervangen welke koelpasta moet er op?

Ik denk dat het beter is als de kast dicht is.

Ik had ook mijn kast opengedaan en toen kwam mijn graka tot 85 graden(soms ook in idle)

Nu ik de kast dicht heb zit hij rond de 70 idle en game 75.
Mijn kast is van ijzer en die blijft koel en houdt de warmte buiten.

EDIT:

hier heb je een hele lijst.
Volgens mij maakt het niet zo veel uit, maar ik denk wel hoe duurder hoe beter.

Laatst bewerkt:
En hoe haal ik deze ouwe troep er af ? en plaats ik het nieuwe?

Ik ga ervan uit dat alles al helemaal hard is.

Gewoon met een wattenstaafje en alcohol erafvegen, kan ook met terpetine oid maar sommige raden dit af.
Hou wel een doekje bij de hand voor als het uitloopt.

Als het nog zacht is kan je gewoon met een wattenstaafje/cloisetpapier het erafvegen.

als je de nieuwe pasta erop doet is een rijstkorrel al genoeg, hangt natuurlijk af van de grootte van je cpu maar je hoeft geen dikke laag erop te hebben. Gewoon goed verdelen met een pasje. het beste is met een bollig voorwerp in het midden van de pasta zitten en dan uitrollen. De pasta moet natuurlijk wel in het midden van de cpu

Laatst bewerkt:
Ga gewoon naar een lokaal pc boertje en haal voor een eurootje of 5-6 een tube pasta.Dat voldoet gewoon...

Ook daar hebben ze lokale pc boertjes.:p
Al zal dat "lokaal"wel een groter oppervlak hebben als dat wij dat benoemen.

:thumb: was niet aanvallend bedoeld:cool:

Maar ik snap hem niet, waarom is lokaal daar anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan