Hitte crash?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Het was gisteravond zaterdagavond erg heet op mijn kamer. De pc stond al een tijdje aan en plots verdwijnt mijn beeldscherm. De pc blijf gewoon aan, maar ik zag niets meer. Stekkers gecontroleerd, nee alles zat goed vast. Contr. Alt Delete hielp ook niet dus de pc maar helemaal uitgezet. Scherm voelde wel heet aan.

Pc weer aangezet en na het balkje (fout afgesloten) liep ie weer als een trein. Na ongeveer 5 a 10 minuten kwamen alle vensters weer terug voor de hitte? crash. Heeft iemand een idee hoe dit kan. Het lijkt wel of ie alles heeft opgeslagen in een buffer.

Een idee hoe dit juist mogenlijk is weet ik niet, maar het zou inderdaad wel een hitte probleem kunnen zijn, ik zou dan eerder denken aan je grafische kaart die te warm is geworden dan je scherm....

Blijf gewoon je temperaturen in het oog houden met het programma pc wizard en hopelijk gebeurd het dan niet meer hé ;)
Anders je pc eens gaan uitkuisen ...

Klinkt meer alsof je pc in slaapstand is gegaan, zeker omdat je icoontjes/vensters etc. weer terugkwamen.

Tijs.

Een idee hoe dit juist mogenlijk is weet ik niet, maar het zou inderdaad wel een hitte probleem kunnen zijn, ik zou dan eerder denken aan je grafische kaart die te warm is geworden dan je scherm....

Blijf gewoon je temperaturen in het oog houden met het programma pc wizard en hopelijk gebeurd het dan niet meer hé ;)
Anders je pc eens gaan uitkuisen ...

pc wizard.....dat lijkt me een mooi program je temperatuur in de gaten houden, waar kan ik dat vinden?

Pc Wizard

Je opent het programma, je minimaliseert het en dan komt er normaalgezien in de rechterbovenhoek wat groene text waar je de temperaturen mee in het oog kan houden ;)

Hmm kun je ook in een soort grafiek zien hoe hoog die temperaturen zijn? Die groene teksten zijn wat onduidelijk he.

Ik begrijp de bedoeling nu, maar wat is voor de pc te heet? Ligt natuurlijk wat het is moederbord grafische kaart etc. Alles heeft zijn eigen temperatuur. Beter gezegd, wat zijn de richtlijnen?

Laatst bewerkt:
kan je dat even verduidelijken want dat met de grafiek begrijp ik niet echt :S

In het programma zelf kan je ook gewoon de temperaturen bekijken maar dan moet je het dus wel open laten staan om het te zien...

EDIT: ik zie dat je je bericht hebt aangepast.
Zoals je zelf zegt, het hangt af van moederbord/grafische kaart.

Hoe hoog de temperaturen maximaal mogen gaan zal je dus moeten opzoeken op het internet, reviews van hardware ofzo.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde die balkjes Benchmark......maar die heb ik al gevonden. Niet zo interessant, veel belangrijker vind ik wat de richtlijnen zijn van die temperaturen.

Ik bedoelde die balkjes Benchmark......maar die heb ik al gevonden. Niet zo interessant, veel belangrijker vind ik wat de richtlijnen zijn van die temperaturen.

Heb men post ook aangepast ;)

sorry zal me even beter verwoorden. Er staat nu Core (1) 36 graden en verder (2) 37 (3)31 en (4)35 graden. GFX temperatuur is nu 60 graden.

Maar wat zegt het. Wat is nu te heet?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan