hitte processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

pionok

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2004
probleem: op een moederbord is een processor geplaatst en helaas is daar de koeling een halve slag gedraaid. Hierdoor is de processor kapot gegaan. (zegt men)
is het niet zo dat als de processor te heet zou worden dat dan je pc uitgaat ivm met je biosbeveiliging?
dit heeft men gezegd tegen een collega van mij.
Alvast bedankt voor de reacties.

Ligt er aan wat voor moederbord/BIOS je hebt en wat de instellingen daar weer van zijn.

Hoe bedoel je halve slag gedraaid?

het is een xp2600+ en een asrock moederbord.
En er zit een klein randje onder het koelblok wat precies op de processor moet vallen.

Volgens mij past het niet als je hem anders om zou plaatsen,de klem zal niet onder de socket kunnen haken.

Wel heb je de mogelijkheid dat je de CPU kapot drukt doordat je met teveel kracht toch probeerd om de klem onder de socket te haken.

Ok kan gebeuren, normaal schakelt de cpu zich uit als hij te heet wordt, echter het is mogelijk dat de cpu doorbrand door teveel hitte. Er zat dus geen pasta tussen die de warmte moet afvoeren.

Ben zelf een hollander zou hem proberen te ruilen, kan dit niet, dan vrees ik dat je hem zelf gesloopt hebt. Maar probeer eerst die koeler goed te monteren en hem nog eens aan te zetten

Asrock heeft inderdaad een beveiliging op het moederbord zelf zitten en schakelt bij ongeveer 67 graden uit. Een goede cooler is de enigste oplossing , zeker met een AMD. Maar je kan natuurlijk ook inderdaad je processor gesloopt hebben.:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan