Hitteprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brianpel

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo,

Ik heb sinds een jaar of 2 een acer laptop en al erg veel problemen mee gehad, maar hij blijft het hardnekkige probleem houden : hij wordt enorm heet. Dit is opzich niet heel bijzonder maar ook wel als ik alleen msn en een muziekje aan heb, dan geeft speedfan al ruim 80 graden aan. De lucht die er uitkomt is ook enorm warm dus het is niet een kapotte sensor.

Vanmiddag heb ik al het stof uit de laptop gezogen met de stofzuiger maar hij blijft maar warm worden en soms zelfs uitvallen. ook gaat hij haperen als de fan op volle toeren begint te draaien dus muziek, film en msn alles begint te haperen tot hij weer wat minder toeren maakt.

Dus mijn vraag is, wat kan ik hier aan doen?

Hoi,

Mijn HP laptop wordt bij streamen als uitzendinggemist ook er warm, maar jij hebt er kennelijk meer last van.
Je kunt een laptopsteun kopen met daarin een aparte koelvin. Dat werkt echter niet altijd goed, omdat er daardoor juist op verkeerde plekken meer koeling ontstaat en andere weer niet.
Ik heb het opgelost met een 'latje' en gemerkt dat daardoor de koeling beter gaat.
Klik op de link onderin dit bericht.

Hoi, Ik heb dit al geprobeerd maar hij blijft erg veel blazen en het lijkt wel of hij moet 'nadenken' om die fan zo hard te laten draaien want zodra die dat doet begint hij pas met haperen.

Hallo

Het constant te warm draaien van een laptop resulteert uiteindelijk in een defekt toestel.

Harddisk , geheugen en uiteindelijk volgt het motherboard.

In extreme gevallen komen de chipsets zelfs los van het motherboard.

Het snel eens uitblazen van de laptop d.m.v. luchtdruk (compressor) kan eventueel al de oplossing zijn.

Hoe je dit doet , heb ik hier al diverse malen aangehaald.

Het zuiver (stofvrij) maken d.m.v. een stofzuiger is volgens mij niet voldoende.

Deze creeert onvoldoende onderdruk/debiet.

Indien deze situatie al te lang aansleept , zul je ook de thermisch geleidende pasta c.p.u./g.p.u./chipset misschien moeten vervangen.

Sommige modellen bezitten specifieke problemen/zaken waarop je dient te letten , jammer genoeg vermeld je geen typenr.

Je vermeld ook niet wat de andere problemen met deze laptop waren , waardoor er niet een echt duidelijk beeld op dit geval word gegeven.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan