HMAC Verification

Status
Niet open voor verdere reacties.

hsshm

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
HMAC in PHP

Hey helpmijers

Ik heb een vraag over HMAC in PHP. Dit gaat dan vooral over HMAC verification, dus een proces waarbij je bepaalde gegevens verifieert aan de hand van een hash.

Kan iemand mij in het kort (langer mag ook!) vertellen hoe ik zo'n voorbeeld kan uitwerken? Ik heb op het net gezocht maar je vindt daar niet veel over. Over algoritmes en dergelijke is heel wat te vinden, maar over deze topic niet echt.

Voorbeelden kunnen ook helpen.

Alvast bedankt!
hsshm

Heb je de RFC en Wikipedia al gelezen? Daar staan ook voorbeelden in en op Wikipedia links naar HMAC implementaties in verschillende programmeertalen.

Beste "hsshm",

Het is niet nodig om je vraag twee keer te stellen, ik heb de vragen samengevoegd zodat beide reacties behouden worden.

Met vriendelijke groet,
Stefan (Tha Devil)
Moderator Helpmij.nl

Een implementatie van deze methode lijkt mij niet zo moeilijk.

De situatie zal lijkt mij zijn dat er een hash opgeslagen is in je database, vervolgens moet op basis van input de database doorzocht worden op die hash en de resultaten getoond worden.
Rest je alleen nog ergens de "secret key" op te slaan (bij voorkeur in iets van een config)

Bedankt voor jullie reacties. Voorlopig kan ik verder met bovenstaande links en info.

Ik hou jullie op de hoogte!

Jongens, ik heb het opgelost. Aan de hand van enkele codevoorbeelden heb ik zelf wat in elkaar gestoken.

Dank u.

Oke dat is mooi werk. Bedankt voor de terugkoppeling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan