Ik denk dat dit forum het beste aansluit bij mijn vraag. De situatie is als volgt. Ik huur voor lange tijd een chalet op een bungalowpark in het berg gebied van Duitsland, en daar heb ik internet nodig om te kunnen werken. Hoeft niet supersnel te zijn, dus HSPA varianten zouden toerijkend zijn, ware het niet dat dit netwerk daar niet beschikbaar is. Je valt terug op GRPS/EDGE, en dat is echt veel te langzaam. De eigenaar heeft er mee ingestemd dat ik gebruik maak van zijn DSL verbinding, maar hoe krijg ik nu zijn router naar mijn PC met een afstand van zeker 100m (zonder kapitaal investeringen). Standaard WiFi gaat het niet worden vrees ik. Chalets zijn voorzien van schotels, en er loopt geen coax van de chalets naar het hoofd gebouw. Ik bedacht het volgende. Er van uitgaande dat het hoofdgebouw op de zelfde fase zit, zou ik dLAN verbinding via het netwerk kunnen maken. De doosjes van Devolo claimen 200m te kunnen overbruggen, en ik heb een dikke 100m nodig. Vraag is wel of het signaal door de kWh meter in de chalets heen gaat. Lukt dat niet, dan zou een VMVK kabel ingraven met deze dLAN oplossing misschien kunnen werken. Ingraven van CAT5/6 zou kunnen, maar zit op de rand. De kans dat de apparatuur in staat is om een signaal door zo'n lengte te pompen is echter erg klein.
Iemand een betere oplossing/tips/trucs?
Iemand een betere oplossing/tips/trucs?