Hoe activeer ik een netwerkkaart in Windows XP Pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Weet iemand hoe ik een netwerkkaart kan activeren in Windows XP Pro?

Ik heb in de betreffende computer een modum en een netwerkkaart zitten. De modem is voor normaal gebruik, maar de netwerkkaart heb ik voor grote update's geplaatst.

netwerkkaart activeren

Hoi,
Wat bedoel je met activeren van de netwerkkaart?

Groet,

Ik heb een netwerkkaart in mijn computer geplaatst, maar weet niet hoe ik het verkeer er over kan laten lopen naar de router.

Er zit ook een analoge inbelmodem in voor gebruik via de telefoonlijn. Die gaat straks gebruikt worden, maar de grote update's wil ik via een adsl verbinding naar binnen halen. Via een ethernetkaart naar een router.

Laatst bewerkt:
hmmm

Ok,
Even kijken of ik de situatie goed voor ogen heb.
Als alle drivers voor de netwerkkaart zijn geinstalleerd en de netwerkkaart werkt dan kan je het volgende doen:
Allereerst kan je naar uitvoeren vanaf start en tik je cmd in, daarna kom je in een dos scherm waarje intikt:
ipconfig /all
Als je een ip adres ziet dat begint met 169 dan moet je ip-adres geconfigureerd worden.
Dat doe je als volgt:
Die zogenaamde router zal waarschijnlijk een ethernet modem zijn, als het goed is heb je daar gegevens van zoals ip-adressen als 10.0.0.138.
Als het goed is dan heb je een cd die bij je ethernet modem hoort.
Als dat zo is dan hoef je die alleen in de cd speler te doen en de installatie gaat verder vanzelf.
Laat me eens weten of ik het bij het goede eind heb.
Als dat niet zo is wil ik graag weten wat er precies wel en niet is, dan kan ik je beter helpen.
Met giswerk komen we nergens.
Succes:thumb:

Ik heb een 3Com ethernetkaart die door Windows XP Pro standaard ondersteunt zou moeten worden, ik heb dus geen drivers.

en nog even een tip;
Als je adsl hebt dan zou ik de modem maar niet aansluiten.
Als je een spyware dailer binnen krijgt dan zou jou telefoon rekening wel eens heel hoog worden.

Heb je al bij apparaatbeheer gekeken of daar jou 3com kaartje bij staat.
Zo ja staat daar dan een fout teken bij, zo nee dan werkt jou kaart.

netwerkkaart

Er werd net al gezegd:
Is de kaart goed geinstalleerd?
Als dat zo is dan moet je gegevens hebben van de ethernetmodem, heb je daar een cd bij?
Als dat zo is dan doe je die in de cd speler en de installatie wijst zich dan vanzelf...
Groet,

:thumb:

Geef ens merk en type modem en vertel eens van wie je adsl krijgt.
Dus de provider naam.

ADSL krijg ik van Zonnet/Versatel via KPN.

Modem is een 3Com

3C509B-TBO

3Com

Etherlink III

ga eens via start naar uitvoeren.
type daar eens cmd en geef een enter.
type dan eens ipconfig en geef dan eens een enter.
vertel dan eens wat er komt te staan.

Geen nummers en dergelijke?
Zo nee doe dan eens de kabel van de router naar de netwerkkaart erin.

Zit er inmiddels in, maar het blijft het zelfde.

De router geeft geen brandend lampje van de gebruikte lijn.

Ik neem aan dat de driver nog geïnstalleerd moet worden, maar weet niet precies hoe. Iemand had mij verteld dat ik dat via de Windows XP Pro CD kon doen, maar hoe?

en bij apparaatbeheer staat geen fout.
ga eens naar je netwerkkaart dan naar eigenschappen en dan naar tcp/ip kijk eens of daar staat ip van provider krijgen ook dns
Desnoods de computer een keer opnieuw opstarten.

Bij apparaten beheer staan geen fouten, maar volgens mij ook geen netwerkkaart.

De netwerkkaart is overigens een isa type. Moet ik misschien iets in de bios aanpassen? Dat heb ik namelijk een tijd geleden ook met de USB port moeten doen.

Laatst bewerkt:
als het een isa kaart is dan heb je toch een driver nodig.
voor een pci kaart heb je geen driver nodig.
dus even bij 3com op de site kijken en een driver voor jou kaartje ophalen.

Daar kom ik al dagen niet in uit.

Ik had van iemand begrepen dat die drivers ook standaard op de Windows CD staan, maar dat je die zelf moet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan