Hoe afbeeldingen veilig verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Mijn afbeeldingen staan in de weg. Alles staat in de local root folder, maar niet verder in mappen gestopt. Nu wil ik voor elke pagina een aparte map met afbeeldingen. Eerder heb ik afbeeldingen verhuisd, maar de ervaring is dat ik dan het pictogram krijg met een gebroken afbeelding erop. Hoe doe ik dat zodanig dat de afbeelding gewoon goed te zien blijft?

Ik snap je probleem niet zo goed.
Als je in Dreamweaver de lokatie verandert van bestanden waarnaar gelinkt wordt, krijg je altijd de vraag of de links aangepast moet worden. Op die manier kunnen er geen gebroken links ontstaan.

Guus.

In principe gat dat gewoon goed. Mogelijk heb je indertijd een extensie (de 3 letters achter het puntje in de naam) per ongeluk veranderd.
Windows "herkent" het bestand / de bestanden dan niet meer aan de hand van zijn orginele extensie (bijv. .JPG) en kent daarom het door jou bedoelde icoontje toe.

Doe maar eens een test met een .JPG :

kopieer het bestand naar een andere locatie en verander de extensie maar eens van .jpg in................ niets.

Herstel is vrij eenvoudig: hernoem het nieuwe bestand door achter het puntje in de naam weer .jpg te plaatsen en alles is weer voor elkaar.

Pasja zei:
Mogelijk heb je indertijd een extensie (de 3 letters achter het puntje in de naam) per ongeluk veranderd.
Ik denk eerder dat TS de site buiten Dreamweaver om heeft aangepast. Als je op die manier afbeeldingen uit de rootfolder naar andere mappen verhuist, krijg je inderdaad gebroken links.
Als je die nieuwe mappen aanmaakt in Dreamweaver en eveneens in Dreamweaver de afbeeldingen daar naartoe verplaatst gaat alles goed.

Guus.

Ik had beter helemaal niet kunnen reageren, ik zie nu pas dat het over dreamweaver gaat. (Ik ben dus weer eens in de valkuil van "het topic niet goed lezen" getrapt) -> is al weer even geleden dat het mij overkwam, maar goed. ;) :D
Ik weet namelijk helemaal 0,0 van dreamweaver (heb het zelfs nog nooit gezien)

Pasja zei:
heb het zelfs nog nooit gezien
Het ziet eruit zoals je in de bijlage kunt zien.
Zou ik in dit geval de afbeeldingen die je in het rechter venster geselecteerd ziet in een aparte map onder willen brengen, dan maak ik die nieuwe map door rechts te klikken op de map backup (waar de afbeeldingen nu los in zitten) en voor New Folder te kiezen.
Die map noem ik dan bijvoorbeeld images.
Vervolgens verplaats ik de afbeeldingen naar die nieuwe map.
Op dat moment vraagt Dreamweaver of de links naar die foto's aangepast moeten worden aan de nieuwe situatie.
Klik op OK en het is voor elkaar. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi reageerders,

dank jullie wel voor je reactie. Ik probeer het gewoon nog een keer. Het is alweer een tijd geleden en misschien heb ik de bestanden toen buiten de rootmap geplaatst.

Malicka zei:
Ik probeer het gewoon nog een keer.
Kijk ook nog even naar mijn vorige antwoord.
Zolang je deze wijzigingen binnen Dreamweaver uitvoert hoort alles goed te gaan.

Guus.

Guus, ik heb braaf gedaan wat je opperde. Het is opgelost. Die vorige keer heb ik onzorgvuldig gehandeld. Dank je

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan