Hoe alles bewaren bij systeem upgrade ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

volume

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Ik heb op dit ogenblik een AMD2400+ 512m.
Daar ik veel videobewerking doe wil ik mijn systeem upraden naar een 3400+ en 1 gig geheugen.
Volgens mijn verkoper moet daarvoor ook het moederbord vervangen worden. Op zich geen probleem, maar dan zou ook WIndows XP opnieuw geinstalleerd moeten worden.
En dat is wel een probleem. Met de jaren heb ik mijn systeem volledig naar mijn wensen aangepast met de nodige plugins, tools, codecs en instellingen. Dikwijls weet ik zelf niet meer waar ik alles gehaald heb (je leest soms ergens iets en je installeert dat dan).
Ook heb ik ondertussen meer dan 100 gig aan films e.d.
Weet er iemand een oplossing hoe ik dit zonder alles te verliezen kan doen ?
Alvast bedankt voor de reactie.

Als je nieuwe hardware aanschaft is het zeer raadzaam om windows opnieuw te installeren.
Dit in verband met het correct installeren en herkennen van de nieuwe hardware.

Ik denk dan ook dat er eigenlijk geen ander weg is dan het opnieuw installeren van windows.
Doe je dat niet, heb je grote kans kans dan je een onstabiel systeem krijgt.

Geplaatst door Admin_Frisian
Als je nieuwe hardware aanschaft is het zeer raadzaam om windows opnieuw te installeren.
Dit in verband met het correct installeren en herkennen van de nieuwe hardware.

Als ik even mag interruperen, dit is wel heel kort door de bocht. Dit geldt niet voor alle hardware. In dit geval, van een nieuw moederbord heb je gelijk, alleen een videokaart, geheugen of een scanner zijn ook hardware, maar daarvoor hoef je Windows niet opnieuw te installeren.
Ik zelf heb ooit ook een processor vervangen zonder opnieuw Windows te hoeven installeren. (was niet zo'n groot verschil, van een AMD duron 900 Mhz naar een AMD Athlon 1000 Mhz)

Olav

ik vermoed dat je van een amd athlon xp(of sempron) naar 64 wil upgraden??? je zou ook gwn naar een sempron 3000+(100 euro) upgraden: ietsje trager, maar met 64 bit zou jij tog nix zijn omdat je dan eiglijk ook een nieuwe windows zou moeten installeren. in plaats van een nieuw moederbord zou ik dan een stevigere videokaart insteken(hierbij denk ik dan aan geforce 6600 gt, 256 ram: 250 euro) dit kan zeer goed van pas komen bij videobewerking!!! 1 giga ram(ongeveer 100 euro) is ook goed(probeer zo snel mogelijk) maar nieuw moederbord zou ik dan niet doen

dan kom je dus op 450 euro:)(normaal zou je dus op zo'n 400 euro komen, maar dan zonder videokaart, als je nu geen videokaart zou kopen dan kom je op 200 euro en ben je dus 200 euro goedkoper uit!!!en verlies je eig maar 400 mhz)

Geplaatst door Olav

Als ik even mag interruperen, dit is wel heel kort door de bocht. Dit geldt niet voor alle hardware. In dit geval, van een nieuw moederbord heb je gelijk (...)
Dat is ook precies wat ik bedoel.
Ik had het idee wel duidelijk te zijn maar schijnbaar niet.

Met nieuwe hardware bedoel ik in het geval van volume dus het moederbord.
Omdat deze waarschijnlijk geheel anders functioneert en een andere chipset heeft zal windows zich hierin gaan verslikken omdat de oude windows geconfigureerd is voor het oude systeem.

Ik hoop hiermee zo duidelijk genoeg te zijn. ;)

Ik heb zonet op dit systeem de celeron 700 vervangen door een p3 800. Geen verschil ergens te merken behalve de snelheid natuurlijk. Echter op een moederbord zitten een hele rits apparaten waar windows zich in kan verslikken. Heb het ooit gehad dat windows 98 zich aanpaste maar dat xp de fles op ging bij een dergelijke operatie. Ik beveel een schone installatie bij zoiets aan, maar wellicht loop je ermee weg als je het gewoon probeert. Wel alle belangrijke dingen back uppen, probeer zoveel mogelijk informatie te achterhalen.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan