hoe als administrator aanmelden i.p.v. een standaard gastaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardmeijer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
Berichten
103
Ik heb het probleem dat ik in mijn windows 8 laptop steeds ben ingelogd met een gastaccount. Ik snap niet hoe ik aan dit account kom.
Het probleem is dat ik dan geen rechten heb om wijzigingen aan te brengen in de computer. Ik moet dus weer als administrator inloggen. Maar hoe doe ik dat vanuit mijn gastaccount? Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik kan nergens vinden waar ik mijn administrator username en password moet of kan invullen. Kan iemand mij vertellen hoe ik die keuze krijg?
 
Controleer of je de volgende opdracht kunt uitvoeren:
Run de Command Prompt (rechtsklik uitvoeren als....) administrator.

To enable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:yes

To disable the Windows 7 administrator account:

net user administrator /active:no
Ik neem aan dat dit ook in Win 8 werkt.
Had je eerst een account met wachtwoord en wél administratorrechten?
Kun je die opdracht niet uitvoeren dan heb je wss een virus o.i.d. opgelopen die je rechten heeft overgenomen.
Probeer anders de opdracht in de veilige modus uit te voeren (meestal F8 trommelen tijdens de boot).
Doet je beveiligingssoftware het nog?
 
Laatst bewerkt:
Controleer of je de volgende opdracht kunt uitvoeren:

Ik neem aan dat dit ook in Win 8 werkt.
Had je eerst een account met wachtwoord en wél administratorrechten?
Kun je die opdracht niet uitvoeren dan heb je wss een virus o.i.d. opgelopen die je rechten heeft overgenomen.
Probeer anders de opdracht in de veilige modus uit te voeren (meestal F8 trommelen tijdens de boot).
Doet je beveiligingssoftware het nog?

Ja ik had wel administratorrechter wachtwoord en gebruikersnaam. Ik heb waarschijnlijk een keer iets gedownload en toen is het mis gegaan
Maar wat moet ik doen in de commandprompt? ik bedoel als ik dat in type wat u zegt, moeten er ook spaties tussen? moet ik het exact zo overnemen? of moet het allemaal aan elkaar vast?

En F8 ingedrukt houden tijdens opstarten wil niet in windows 8 om veilige modus te krijgen :(

Ja ik had wel administratorrechter wachtwoord en gebruikersnaam. Ik heb waarschijnlijk een keer iets gedownload en toen is het mis gegaan
Maar wat moet ik doen in de commandprompt? ik bedoel als ik dat in type wat u zegt, moeten er ook spaties tussen? moet ik het exact zo overnemen? of moet het allemaal aan elkaar vast?

En F8 ingedrukt houden tijdens opstarten wil niet in windows 8 om veilige modus te krijgen :(
Dus.... moet je dat wel doen met F8 en als admin inloggen om een nieuw account aan te maken met admin rechten....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan