• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe altijd de cel inhoud testen bij het verlaten van een cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoOxfam

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Hallo iedereen,

Na vele avonden zwoegen voor het goede doel...
Heb ik nog één probleempje :
Hoe kan ik in een macro een cel testen bij het verlaten van deze cel zonder dat ik
de inhoud heb aangepast. De bedoeling is dat de gebruiker zeker de inhoud van de cel aanpast.
Ik heb Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) geprobeerd maar deze test als je IN een cel terecht komt en niet als je een cel verlaat...

Merci !

Groeten,
GuidoOxfam

Wat wil je precies bereiken? Het selecteren van enig welke andere cel dan de aan te passen cel betekend automatisch dat je die verlaten hebt. Aanpassen zelf is te detecteren met Change. Maar ik begrijp het doel niet helemaal

Ik wil testen als de gebruiker iets in een cel ingetikt heeft, de gebruiker is dus verplicht om in een bepaalde cel iets in te tikken. Ik stuur hem automatisch naar die cel maar als hij niets wijzigt en de cel verlaat, wil een boodschap sturen naar de gebruiker dat hij iets moet intikken. Ik heb geprobeerd met een conditional formaat maar die test blijkbaar ook maar iets als je iets hebt veranderd. Hopelijk is het nu duidelijk ?

Groeten,
GuidoOxfam

Ik heb nog eventjes verder gedacht...
Een mogelijke oplossing, in een SelectionChange sla ik de m'n huidige positie op in cell A5. (of een andere plaats..)
In onderstaand voorbeeld m'n huidige kolom. Als ik dan van positie verander in m'n rekenblad kan ik in cell A5 m'n vorige kolom positie opvragen. :thumb:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Dim LaatsteKolom As Integer
Dim HuidigeKolom As Integer
LaatsteKolom = Cells(1, 5)
Cells(1, 5).Value = Target.Column
MsgBox ("Vorige kolom : " & LaatsteKolom)
End Sub

Groeten,
GuidoOxfam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan