Hoe android update te plaatsen op Samsung Galaxy Tab 10.1?

Status
Niet open voor verdere reacties.

broeretoren

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2001
hallo,
Ik heb jullie hulp nodig....heb al enkele jaren (4 jaar ongeveer denk ik) een Samsung Galaxy Tab 10.1, type GT P7500.

huidige android versie: 3.2

als ik via instellingen laat kijken naar software update dan zegt ie dat er geen updates zijn. Ik ging er trouwens ook van uit dat ie automatisch zou updaten naar nieuwere versies.
op internet zie ik echter dat er allang een nieuwere versie van android is, nl. versie 4 of zelfs verder.

heb geprobeerd om via het Samsung-programma Kies de update te vinden maar dat lukt me niet,
a) omdat ik soms niet eens verbinding tot stand kan brengen tussen tablet en mijn laptop
b) soms lukt dat wel maar dan kan ik nergens vinden waar ik die update kan ophalen laat staan installeren

heb ook buiten Kies om op internet gezocht waar ik een update kan halen, zoals hier:
http://samsung-updates.com/gt-p7500-galaxy-tab-10-1/

maar dan weet ik weer niet welke update ik precies moet hebben.

kortom: ik kom er niet uit!
kan iemand me op de juiste weg helpen? alvast bedankt!!

het zal toch niet zo zijn dat ik mijn tablet nu al als afgeschreven moet beschouwen?? en dus een nieuwe moet kopen?
problemen waar ik nu tegenaan loop, zijn o,a, dat sommige apps niet te installeren zijn omdat mijn android-versie niet compatibel is met die app.
en de ABN internetbankieren app zegt ook dat ie niet meer zal werken binnenkort omdat mijn tablet verouderd is....

Ga er niet van uit dat je de nieuwste versie van Android kunt installeren! Aangezien je tablet al een beetje verouderd is, is de kans groot dat je inderdaad niet verder kunt updaten dan 4.0.4 (zoals satshow zegt).

In sommige gevallen kun je zelfs helemaal niet meer updaten.

Wat je kunt proberen, is het volgende:
1. Download de nieuwste firmware via de link van satshow
2. Boot je tablet in 'download modus' dit doe je zo:
For Galaxy Tab devices

Completely turn off your device, either by pressing and holding power key or by pulling out the battery.
Now turn the device on by pressing and holding Volume Down + Power Key.
You should see a warning now, press Volume Up to continue.
For the devices like Galaxy S Duos:

To enter download mode try this:

Completely turn off your device, either by pressing and holding power key or by pulling out the battery.
Now turn the device on by pressing and holding Volume Up + Power Key or Volume Down + Power Key.
For the devices like Galaxy S II Sky Rocket, or similar devices from variants like At&t:

To enter download mode:

Now press the Volume Up & Down Keys, both at the same time and while keep holding the keys plug in the USB cable in your phone.
Do not leave the buttons until the phone vibrates and turns on.
3. Sluit je tablet aan op je PC / laptop
4. Upload je gedownloade firmware naar je tablet

Dat zou moeten werken.

Succces :thumb:!

In de downloadlink zit onderaan ook een korte handleiding hoe de rom erop te zetten.

bedankt Satshow en Venga! Ben nu bezig met downloaden.

aanvullende vraag: als die download op mijn laptop staat, hoe krijg ik hem dan op de tablet? (punt 4 van Venga)
moet dat via "Kies" of anders?

wat Satshow precies bedoelt met 'rom erop zetten' is me overigens niet geheel duidelijk maar neem aan dat dat van later zorg is.

Een rom is een ander besturingssysteem voor je tablet dan het standaard meegeleverde. Dit kan dus (zoals in dit geval) een update zijn, maar ook iets compleet anders zoals bijv. CyanogenMod.

We zijn inmiddels een paar dagen verder, dus ik ga er van uit dat je het bestand inmiddels gedownload hebt.

Hoe zet je die erop? Volg deze stappen:

Stap 1: Maak een grondige backup. AL JE BESTANDEN EN APPS WORDEN VERWIJDERD!
Stap 2: Zorg dat je 7Zip of WinRAR hebt geïnstalleerd op je PC.
Stap 3: Installeer Odin 3.10.7.
Stap 4: Verbind je tablet met je PC, via een USB kabel.
Stap 5: Zorg ervoor dat je zeker weet dat de USB drivers voor je tablet zijn geïnstalleerd, zo niet doe dat.
Stap 6: Pak het .zip bestand uit. (P7500XWLP6_P7500PHNLH1_PHN.zip)
Stap 7: Zet je tablet in Download-Mode (zie eerdere post)
Stap 8: Open Odin.
Stap 9: Check of je tablet is verbonden.
Stap 10: Wacht totdat je een blauw teken krijgt dat je tablet is verbonden met Odin.
Stap 11: Klik het vinkje voor AP of PDA AAN, en selecteer het uitgepakte bestand. (waarschijnlijk .md5 -> weet ik niet zeker)
Stap 12: Zet het vinkje voor 'Auto reboot' AAN; het vinkje voor re-partition UIT; verder alles UIT!
Stap 13: Check alles nog een keer, en druk op start. Dit gaat even tijd in beslag nemen. ONTKOPPEL JE TABLET NIET, STOP ODIN NIET EN ZET JE PC AL HELEMAAL NIET UIT!
Stap 14: Wanneer Odin zegt dat alles klaar is, kun je je tablet verwijderen van je PC en 'm herstarten. Als het goed is heb je nu de nieuwste update.

Het is even wat werk, en niet zonder risico's, maar overweeg of je het de moeite waard vindt. Als je tegen problemen aanloopt: stel gerust je vragen.

Succes! :thumb:

Hoi, download wel gedaan echter mijn laptop is ook verouderd, nog vista, met als gevolg dat deze geen zip bestanden meer lijkt aan te kunnen....wordt dus lastig vrees ik.
Bovendien, als ik die hele riedel hierboven lees dan zakt moed me ook in schoenen: zoveel gedoe voor gewoon een update waarvan ik vind dat samsung die automatisch had moeten uitvoeren...

Bedankt voor het meedenken, daar niet van. Overweeg nu deze tablet te verkopen voor een nieuwe, zou er beetje markt voor zijn??

Als je 'm scherp prijst wellicht wel... Jammer dat het geen oplossing biedt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan