Hoe Antivir Virusprogr. installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Antivir schijnt een van de meest betrouwbare virusscanners te zijn.
Ik heb op de site gekeken en er staan verschilende te downloaden progjes.
Avwinsfx1.exe, antivir.vdf en een file m.b.t. de zogenaamde command line scanner.
Ik heb in eerste instantie Avwinsfx1.exe ge-execute en het progr. werd geinstalleerd.
Kon een keer alle HD's en files scannen, daarna niet meer. Wat ik ook doe, Antivir blijft inactive.
Heeft iemand soms een Nederlandse beschrijving, of kan vertellen hoe e.e.a. moet worden geinstalleerd, zodat dit virusprogr. doet wat het belooft.
Ik gebruik WinXP, AMD-Athlon 1600+, 512 MB

Raymond,
Iedereen heeft zijn eigen mening.
Ik zou ook iets anders kiezen, maar dat is aan mij.
Er werd gevraagd om een handleiding.

Wat is dan in jullie opinie het meest betrouwbare virusprogr. ?

Hey Raymond nu wordt de vraag anders.

Yari02, ik gebruik naar alle tevredenheid Norman.
Is niet gratis maar voldoet bij mij prima.

Oke. Overigens de handleiding is helder (en in het Nederlands), maar levert niets nieuws voor mij.
Ik zoek meer naar zaken als, of je na de installatie de default instellingen in tact moet laten, of welke er evt. gewijzigd zouden kunnen worden.
En verder is de status van Antivir (na installatie) active en na gebruik(scannen) en opstarten PC, niet meer.
Je kan vervolgens wel de scheduler instellen.
Dit betekent volgens mij dat de virusscanner dus NIET op de achtergrond actief is. Enfin, ik stel de scheduler in op daily, 19.00 uur; ook wat betreft het zoeken naar een evt. update.

Ik zou toch op zoek gaan naar een virusscanner die wel actief is op de achtergrond.
Dit kan veel ellende besparen.

Ja, dat is altijd het probleem met freeware. Je lokken en dan de PRO versie laten kopen, waarbij dat wel het geval is. En verder kan ik de scheduler evt. instellen op meerdere momenten van een dag.
Wat is overigens een goede koopprog, die het achtergrond scannen dus wel voor z'n rekening neemt.

Geplaatst door Yari02
Ja, dat is altijd het probleem met freeware. Je lokken en dan de PRO versie laten kopen, waarbij dat wel het geval is. En verder kan ik de scheduler evt. instellen op meerdere momenten van een dag.
Wat is overigens een goede koopprog, die het achtergrond scannen dus wel voor z'n rekening neemt.

Daar zijn op Helpmij al 999 berichten over verschenen.:)

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan