Hoe armsvc.exe met gratis tool te verwijderen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
129
Sinds enige tijd heb ik last van het spyware virus armsvc.exe, ondanks AVG , Malawarebytes Anti-Malware en superantispyware, gratis versies. Ik heb Windows 7 pro.
Wie weet een gratis tool waarmee ik dit virus kan verwijderen. Scannen met AVG, Malwarebytes en superantispyware levert niets op. Alleen als het actief is staat het op de processen lijst van taakbeheer, anders niet.
Gaarne uitgebreide uitleg aangezien ik met mijn 74 jaar geen PC expert ben.
 
Waarom zeg je dat dit spyware is? Het is namelijk, (normaal gesproken) een onderdeel van Adobe Acrobat Reader, namelijk de Adobe Acrobat Update service.

Tijs.
 
armsvc.exe verwijderen

Omdat als ik als mijn netbook is vastgelopen, nergens meer op reageert, ik via taakbeheer zie dat armsvc.exe aktief is, schakel ik dat proces uit dan is de pc weer in orde. Ook via google kwam ik er op. Heb begrepen dat spyware programma's zich er in verstoppen. Maar ja, acrobat reader heb ik wel nodig.
 
Ik zou Acrobat Reader deïnstalleren. Dan kijken of je armsvc.exe nog ergens op je harde schijf aantreft.
Daarna Acrobat Reader opnieuw installeren (nieuwste versie vanaf deze link).

Overigens kun je op armsvc.exe rechtsklikken in Taakbeheer en dan kiezen voor Bestandslocatie openen, zodat je weet waar het (nu) staat.

Tijs.
 
armsvc.exe verwijderen

Het is niet armsvc.exe maar armsvc.exe *32 een trojan malware. Nogmaals wie kan mij helpen dit te verwijderen.
 
De toon van je vorige posting ben ik niet blij mee. Het is wel degelijk het bestand waar ik het over had: Taakbeheer zet * 32 er achter als het een 32-bit programma betreft die je op een 64-bits Windows versie draait. Daarmee is de bestandsnaam dus zonder * 32.
Bovendien gaf ik al de hint om in Taakbeheer erop te rechtsklikken en te kiezen voor Bestandslocatie openen.

Tijs.
 
Tijs,
Er is geen reden zo aangebakken te reageren. Wist ik veel dat exe.*32 een door taakbeheer aangebrachte existentie was voor een 32 bits bestand ( weer wat bijgeleerd ). Ik werd door Google op een verkeerd spoor gebracht. Ik zal nooit de mensen die mij proberen te helpen beledigen, verre van dat. Maar goed, sorry dan.
Ik heb nu de zaak naar het schijnt opgelost door systeemherstel te doen naar een handmatig gemaakt herstelpunt van 1 april jl.
Het netbook werkt nu inderdaad beter en over een paar dagen zal ik de vraag op opgelost zetten.
Nog bedankt voor je suggesties.
 
Lijkt me niet dat jij erg gecharmeerd zou zijn als je (als deskundige) tijd/moeite/kennis in een probleem stopt en de probleemhouder je vervolgens afserveert o.b.v. kennis van derde hand én alles overspringt wat je tot dan toe aan tips/informatie hebt gegeven over het probleem ("Nogmaals wie kan mij helpen om dit te verwijderen"). Extra prangend omdat in de startposting gevraagd wordt rekening ermee te houden dat het technische kennisniveau van de probleemhouder niet 100% is.

Prima dat je, ondanks dat je voor mij bepaalt dat ik geen reden heb aangebakken te reageren, alsnog excuses aanbiedt. Die zijn bij dezen geaccepteerd.

Tijs.
 
Als u een probleem heeft met malware's volgt u dan deze stappen:
1 Download Malwarebytes anti malware
2 Scan uw computer via Malwarebytes anti malware
3 Na het scannen laat Malwarebytes alle ongewenste programma's en Malware's verwijderen maar als u er een niet wilt verwijderen druk dan op het vinkje
4 Start uw Computer opnieuw op
5 Download CCleaner om uw geheugen op te schonen
6 Als u uw internet nog aan heeft staan sluit het dan
7 Start je computer opnieuw op
8 Download AdwCleaner
9 Scan uw computer naar adware's enz.
10 Verwijder alles die AdwCleaner gespot heeft
11 Start uw computer opnieuw op
12 Dan zijn alle malware's weg


Geen dank, groetjes Moker

Malwarebytes anti malware download link: https://nl.malwarebytes.org/mwb-download/
CCleaner download link: https://www.piriform.com/ccleaner
AdwCleaner download link: https://toolslib.net/downloads/viewd.../1-adwcleaner/
En trouwens, ik denk dat het vervalst is :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan