hoe automatisch picasa-album op website plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

anietje62

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2006
Ik (leek) ben bezig om een website mbv Joomla te maken.
Bestaat er een extensie waarbij er fotoalbums die in picasa gezet zijn automatisch op de website verschijnen?
Ik bedoel dus, als er in de picasa-account (of een ander) door iemand een album bijgezet wordt, dat deze automatisch op de website verschijnt?

ik weet dat er plugins/modules zijn waarbij je foto's niet hoeft te up-loaden naar je website, maar dan moet je mbv de module nog wel het album op de website zetten oid.
Bestaat het bovenstaande niet, wat is dan een goede fotogalerij voor Joomla en een responsive template? (niet al te duur, ik ben geen prof ).

Alvast bedankt.

Je kunt met picasa eenvoudig webalbums maken.
(Bijvoorbeeld: http://www.seniorweb.nl/artikel/29609/picasa-webalbum )

Er bestaan ook verschillende extensies voor joomla, om deze albums aan je site te koppelen.
(Bijvoorbeeld": http://extensions.joomla.org/search?q=picasa)

Er zij vast plugins die de albums automatisch bijwerken je site, zodra een webalbum wordt gemaakt/aangepast op picasa. Ik heb zelf weinig ervaring met picasa en joomla, maar met een beetje zoeken moet je er vastwel uitkomen!

Met vriendelijke groetjes, tiener

Deze had ik inderdaad ook gevonden, maar dat is niet wat ik bedoel.
Ik weet dat je in Picasa bijvoorbeeld ook rechtstreeks broncode van een album kan kopieren naar je website, waardoor daar een link naar het album gaat en je deze dan in Picasa kunt bekijken.
Maar wat ik bedoel is dat dit laatste automatisch gebeurt. Dus: je maakt een nieuw album in Picasa (of bijv Flickr oid) en op de website verschijnt dan, zonder dat ik verder iets hoef te doen dit album ook meteen. Misschien bestaat dat wel helemaal niet hoor, maar ik dacht, laat ik 't hier maar eens vragen. Ik had nl al een tijdje op het internet gezocht.En niet geschoten is altijd mis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan