Hoe backup maken van Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martha Posthumus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
475
Mijn dochter heeft vandaag een nieuwe Acer Laptop, maar nu lees ik overal dat je van
Vista home versie geen backup van de Vista-installatie (image of recovery)
kunt maken. Is dan alleen een systeemherstel genoeg als tie crashed???

Wie kan me advies geven wat te doen, er staat nu nog geen andere software op.

BVHD

groetjes Martha
 
Volgens mij heb je bij de installatie moeten aangeven of je een recovery dvd wilde maken.
Acer geeft geen recovery cd meer bij een laptop maar moet je deze zelf maken.
 
Het programma True Image ondersteund vista vanaf versie 10. Met dit programma kan je een image maken van een harde schijf (exacte kopie) en deze image ook terug plaatsen. Ik heb enorm veel goede ervaringen gehad met dit programma dus is het misschien ook iets voor u??:thumb:
 
ik heb ook hetzelfde probleem, bij installatie was hetmij niet opgevallen, maar al sje al in het systeem zit, is er wel een menu waar je dat kan doen, alleen hij werkt niet nadat ik 2de cd erin heb gedaan, 2 x geprobeerd ook nog -_-
 
Er moet ook een dvd in en geen CD
 
Het programma True Image ondersteund vista vanaf versie 10. Met dit programma kan je een image maken van een harde schijf (exacte kopie) en deze image ook terug plaatsen. Ik heb enorm veel goede ervaringen gehad met dit programma dus is het misschien ook iets voor u??:thumb:

Zal dit advies eens uitzoeken. Moet je dit True Image kopen of kun je het ook eenmalig gebruiken?

Verder ben ik tijdens de installatie geen optie tegengekomen voor een backup, wel bij mijn eigen laptop van Acer, maar daar zat XP op.

Bedankt voor jullie reacties hoor :)
 
Zit er geen verborgen partitie op die Acer met daarop Vista-installatie-data?
Met Alt-F10 (tijdens de start) wordt dat aangeroepen en wordt de computer weer zo ingesteld als toen hij uit de winkel kwam. (Natuurlijk voor uiterste noodgevallen).
Dat had ik tenminste op mijn XP-Acer. En ik heb die mogelijkheid ook eens gebruikt.
Volgens mij zit er ook een Acer-Recovery prog bij die Acer.
En anders is er ook nog de Acer-helpdesk:
0900-2020767 (niet in het weekend)

Verder kun je bij grote calamiteiten, als alles tegenzit, een Vista recovery-DVD bestellen bij Acer; kost 60 Euro.
Maar het is wel handiger om er zelf een te maken.
 
Laatst bewerkt:
Bij het installeren als je hem voor het eerst opstart, kopieert ie de gegeven voor Nederlands naar F\Images. Dat is het enige wat ik bij de installatie heb gezien.
O en nu maakt ie via Acer eRecovery Management, een Restore partition op Harddisk0\Partition2
En ik zag ook X\
Mijn andere dochter heeft dezelfde laptop, vandaar dat ik nu met die bezig ben.

Ja bij mijn eigen Acer moest ik de boel bij de installatie wel gelijk backuppen, maar dat is bij XP.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Helpdesk van Acer gebeld en via de mail een handleiding gekregen hoe ik alsnog een Image van Vista kan maken en deze is bijna al klaar.
Dit kan via eRecovery Management, vraag is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan