Hoe begin je eraan

Status
Niet open voor verdere reacties.

15JanE

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2015
Ik ben nieuw in het database gebeuren. Ik ging aan de slag met de cursus access 2010 en nam reeds enkele hoofdstukken door. Enkele basis handelingen zijn me ondertussen wel duidelijk. Dat er nog ontzettend veel te leren valt is ook wel duidelijk.

Waarom mijn interesse omdat ik een goede tool zou willen hebben om aan mijn eigen verzuchtingen te voldoen.
Mijn moeilijkheid is nu dat ik een gebrek aan inzicht heb om een start te maken. Hoe organiseer ik mijn tabellen, wat moet erin, wat staat best in een aparte tabel om gedaan te krijgen wat ik voor ogen heb.

Even schetsen.
In een rusthuis hebben we materiaal dat gebruikt wordt bij bewoners.
bv
We hebben matrassen ( 3 types van matrassen), van elk type hebben we verschillende merken in huis. Sommige matrassen hebben een pomp die de matras bediend.
We hebben patiënten liften om bewoners te verplaatsen, die liften hebben batterijen. Er zijn vier soorten liften van verschillende merken.
Ik maak een tabel voor al de patiëntenliften en geef ze een nr. L001 enz
Ik maak een tabel voor de batterijen en geef die een nr. B001 enz. (Een batterij hoort normaal wel bij een lift maar kan stuk gaan en vervangen worden. Liften gaan langer mee.)
Ik maak een tabel voor de matrassen met een nr. M001 enz
en nog een tabel voor de pompen P001 enz
Ik heb een tabel van de leverantiers en van hun vertegenwoordigers.
Ik heb een tabel van de mogelijke lokaties.

En vanaf hier loop ik vast.
Ik wil voor elk materiaalitem een historiek aanmaken om te weten waar het zich nu bevind en waar het zich vroeger bevond. Er zijn een 150 tal kamers.
Soms gaat er iets stuk en moet het in onderhoud. Daar heb ik ook graag een historiek van; wanneer in herstelling, wat was er stuk enz.