Hoe beheer ik 100.000 acties per dag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverheye

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
In een vorige applicatie werden 100.000 acties van een extern systeem opgeslaan in een access databestand, dit voor iedere dag één bestand. Omdat het er zoveel zijn werd er iedere dag één nieuw bestand aangemaakt om genoeg prestatie te hebben. Iedere maand werden dan alle bestanden gecopieerd naar een nieuwe 'maan' map als backup.

De bedoeling van de applicatie is om een overzicht te kunnen geven wat er allemaal met het extern systeem gebeurd is.

Hoe kan dit opgelost worden in sql server. Ik vrees dat de database te groot wordt en dus de prestatie zal verminderen.

Of moet ik een andere methode gebruiken in sql om zoiets te verwezenlijken ?

Het is wel data die statisch is neem ik aan, dus ingevoerd wordt en niet meer veranderd. Op zich hangt het natuurlijk van de hoeveelheid velden en het type velden af hoe groot de database zal groeien.

Maar het zorgvuldig maken van indexen, en onderhoud daarvan moeten ervoor kunnen zorgen dat de performance toch goed blijft. En naar gelang de benodigde houdbaarheid van de data kan je altijd nog besluiten om later, als de data teveel wordt, dit te exporteren naar andere bestanden. En anders schijven bijplaatsen ;)

In het ergste geval zou je nog kunnen besluiten om een database (of tabel, wat al voldoende is) te houden voor de actuele data, en een archief database (of tabel) voor de oudere data.

Onverminderd het gestelde in post #2 kan je ook nog proberen om MSDE te gebruiken i.p.v. een duurdere SQL Server. Access frontend en MSDE backend.

Als je de tweede dimensie in ogenschouw neemt, hoe breed is je record?
Zijn je gegevens genormaliseerd (BCNF)?
Hoe groot is je gecompacte Access database?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan