Hoe beheer ik de rechten van een map

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
844
Ik gebruik een applicatie genaamd BOINC die mij toestaat om deel te nemen aan internationale projecten.

Ik wilde de installatie vernieuwen om op een hoger applicatieniveau te komen.

Nu wordt de data bijgehouden in
Documents and Settings/All Users/appication data/BOINC

Deze directory is nu leeg maar niet voor mij toegankelijk en ook niet voor de nieuwe installatie. Fout 1304.

Hoe verander ik de rechten van deze directory zodat daar wel in geinstalleerd kan worden.

Ik kan de directory ook niet verwijderen.

Ik ben de enige gebruiker en dus ook beheerder van het systeem.

Ook in veilige modus lukt het mij niet deze directory te verwijderen.

Windows XP SP3.

Wie oh wie weet hoe ik dit aan moet pakken.

Jaap
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen om eigenaar te worden van de map, en er daarna de groep Iedereen "Volledige beheer" te geven via het tabblad Beveiliging.
Sluit wel even vooraf alle programma's af dat mogelijk iets met die map doen.

Succes,

Tijs.
 
Je zou kunnen proberen om eigenaar te worden van de map, en er daarna de groep Iedereen "Volledige beheer" te geven via het tabblad Beveiliging.
Sluit wel even vooraf alle programma's af dat mogelijk iets met die map doen.

Ik heb het betreffende programma uitgeschakeld middels msconfig. Dus BOINC wordt niet opgestart. Ook heb ik antivirus uitgeschakeld maar niets helpt. Als ik iets wil wijzigen is dat niet mogelijk. Er wordt mij steeds gezegd dat ik niet geautoriseerd ben om iets te wijzigen.
De Map BOINC is overigens leeg.

Ik heb geprobeerd via de command modus iets te wijzigen maar de betrokken bestanden en mappen zitten in een NTfile.

Ik ga proberen het een en ander via de installatieprocedure te veranderen.

Bedankt, Jaap
 
[...]Ik heb geprobeerd via de command modus iets te wijzigen maar de betrokken bestanden en mappen zitten in een NTfile.[...]
[...]

Ik begrijp bovenstaande niet. Kun je dat verduidelijken (bijv. met een schermafdruk?)

Tijs.
 
Ik begrijp bovenstaande niet. Kun je dat verduidelijken (bijv. met een schermafdruk?)Tijs.


Nee, ik heb geen schermafdruk. Als ik in de prompt mode start krijg je dus het volgende te zien:

C:\Documents en Settings\All Users\Application Data\
DIR
AVG7 bytes etc.
Lavasoft Bytes etc.
Skype Bytes etc.
NTFile Bytes etc

Terwijl ik in de normale mode wel 16 programmamappen zie staan. Ik neem aan dat die andere mappen dan in de NTfile zitten.

Ik ben inmiddels verder via de volgende link
http://setiathome.berkeley.edu/forum_thread.php?id=50929

Deze is in het Engels en werkt goed in die zin dat ik de betreffende map kan openen als ik het systeem in de normale modus opstart. Echter als ik het BOINC wil installeren gaat die weer op slot. Kennelijk doe ik iets niet goed.

Zal via een andere vraag een goede nederlandse vertaling proberen te krijgen.

Jaap
 
Wie kan dit voor mij vertalen 'User Properties'

Wie heeft er een Engelse versie van Windows XP SP3.
Ik zit namelijk met een Engelse tekst die in delen niet overeen komt met de Nederlandse tekst in mijn machine. Het gaat mij dan voornamelijk om de zin
- Select Everyone in Group Or User Names...... en
- Click advanced, and select Replace Permission Entries.......

Hier volgt de tekst:

This one is the problem.

Windows XP Home, huh? Then you don't have the User Account control panel, only that stupid (sorry ;-)) simple file sharing.

What you could try is the following:
- Restart computer into Windows Safe Mode (Keep hammering F8 after you cleared the BIOS and before you see the Windows Logo, when upon the menu choose Safe Mode).
- Select Start > Run
- Type %allusersprofile% in the Open text box. Then click OK.
- Right-click the Shared Documents folder, and select Properties.
- Click the Security tab.
- Select Everyone in Group Or User Names, and then select Allow next to Full Control in the Permissions. (if possible, check that the admin account you're using is a member of the boinc_admins, boinc_projects and boinc_users groups. Normal accounts should only be members of the latter two groups)
- Click Advanced, and select Replace Permission Entries On All Child Objects With Entries Shown Here That Apply To Child Objects.
- Click OK, click Yes, and then click OK to close the Shared Documents Properties dialog box.
- Select Start > Run.
- Type msconfig in the Open text box. Then click OK. The System Configuration Utility will open.
- In the System Configuration Utility, select the General tab.
- Select Normal Startup - Load All Device Drivers And Services. Then click OK.
- Restart the computer.
- Reinstall BOINC.


Bij voorbaat dank.
Jaap
 
Doe eens: dir /a in die map
Je zult dan méér bestanden/mappen zien staan, o.a. het bestand desktop.ini

Overigens gaat je link over C:\Documents and Settings\All Users\Shared Documents
Dat is toch niet de map die je eerder noemde, want daar heb je het over Application Data??
Overigens kun je ook proberen om gewoon Iedereen extra rechten te geven over die Boinc map zónder eigenaar te worden. Voeg hiervoor de groep Iedereen toe in het tabblad Beveiliging, en zet de toegangrechten op "Volledig beheer".

Daarnaast meen ik te begrijpen dat je XP Home gebruikt. Is dat zo, dan kun je ervoor zorgen dat je het tabblad Beveiliging ook in normale modus kunt gebruiken, door het programma FaJo XP FSE te installeren. Je krijgt dan een tabblad erbij dat Beveiliging (XPFSE) heet, maar waar je dezelfde dingen kunt doen als in het tabblad Beveiliging in XP Prof.

Succes,

Tijs.
 
Wie heeft er een Engelse versie van Windows XP SP3.
Ik zit namelijk met een Engelse tekst die in delen niet overeen komt met de Nederlandse tekst in mijn machine. Het gaat mij dan voornamelijk om de zin
- Select Everyone in Group Or User Names...... en
- Click advanced, and select Replace Permission Entries.......
Engels of Nederlands maakt totaal niet uit, het is alleen maar een vertaling. Ik vraag me eerder af of bij jou niet "Eenvoudig delen" is ingeschakeld, als dat zo is mis je wat beveiliging instel mogelijkheden.

Ik heb tevens je twee topics samengevoegd, past prima bij elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Doe eens: dir /a in die map
Je zult dan méér bestanden/mappen zien staan, o.a. het bestand desktop.ini

Overigens gaat je link over C:\Documents and Settings\All Users\Shared Documents
Dat is toch niet de map die je eerder noemde, want daar heb je het over Application Data??
Overigens kun je ook proberen om gewoon Iedereen extra rechten te geven over die Boinc map zónder eigenaar te worden. Voeg hiervoor de groep Iedereen toe in het tabblad Beveiliging, en zet de toegangrechten op "Volledig beheer".

Daarnaast meen ik te begrijpen dat je XP Home gebruikt. Is dat zo, dan kun je ervoor zorgen dat je het tabblad Beveiliging ook in normale modus kunt gebruiken, door het programma FaJo XP FSE te installeren. Je krijgt dan een tabblad erbij dat Beveiliging (XPFSE) heet, maar waar je dezelfde dingen kunt doen als in het tabblad Beveiliging in XP Prof. Succes, Tijs.


Dank voor de informatie en heb ikm het programma binnengehaald. Gaan we proberen.

Nadat ik mijn acties had uitgevoerd kon ik in normale mode bij de betreffende map en de inhoud bekijken.

Echter als ik BOINC weer wil installleren gaat die map weer op slot.

Ik denk dat er niets anders op zit dan deze map en de applicatie te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.

Jaap
 
[...]Ik denk dat er niets anders op zit dan deze map en de applicatie te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.

Jaap

Ik denk het ook, want ik heb geen oplossingen meer.

Succes,

Tijs.
 
Ik gebruik een applicatie genaamd BOINC die mij toestaat om deel te nemen aan internationale projecten.

Ik wilde de installatie vernieuwen om op een hoger aplicatieniveau te komen.

Nu wordt de data bijgehouden in
Documents and Settings/All Users/appication data/BOINC

Deze directory is nu leeg maar niet voor mij toegankelijk en ook niet voor de nieuwe installatie.

Hoe verander ik de rechten van deze directory zodat daar wel in geinstalleerd kan worden.

Ik kan de directory ook niet verwijderen.

Ik ben de enige gebruiker en dus ook beheerder van het systeem.

Ook in veilige modus lukt het mij niet deze directory te verwijderen.

Windows XP SP3.

Wie oh wie weet hoe ik dit aan moet pakken.

Jaap

dan moet je kijken of de map integrated is qua rights, en anders moet je hoger in de tree om te kijken waar je wel rechten kunt aanpassen.
 
Nadat ik alles geprobeerd had en geen enkele benadering een gunstig resultaat opleverde kreeg ik de suggestie om
"Windows Install Clean Up" programma op te halen.

Nadat ik met dit programma de laatste resten van het vorige BOINC-programma had opgeruimd kon ik de nieuwe versie van BOINC veilig installeren.

Iedereen hartelijk bedankt voor het meedenken. We zijn er weer uit.

Jaap:thumb:


Nog even een antwoord aan DNTIES: Inderdaad wordt in het bericht gesproken over Shared Documents, maar dat was voor een andere applicatie. Ik moest voor BOINC in Application Data zijn. Het werkte wel maar niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Naschrift
De eerste informatie over het wijzigen van de beveiliging sprak over "Shared Documents" maar deze informatie was bedoeld voor het set@home project. Bij mij was Application Data belangrijk.
Zie http://setiathome.berkeley.edu/forum_thread.php?id=50929

De tweede zeer bruikbare informatie was het installeren van Fajo XP FSE
zie http://www.fajo.de/portal/index.php?option=content&task=view&id=6&Itemid=47
Hierdoor is het mogelijk de beveiliging in normale mode te wijzigen. Het is dan niet nodig in veilige modus te gaan voor het veranderen van de beveiliging.

De finale informatie was het Windows Installation Cleanup Program.
zie http://support.microsoft.com/kb/290301/nl

Door middel van dit programma kunnen 'hangers' in de installatie uit de map 'Software' worden verwijderd mits dit programma voorheen met de Windows Installer is geïnstalleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan