Hoe ben ik zeker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jer0nim0

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Hoe ben ik zeker dat men trojan verwijdert is , men virus scanner is een eTrust , en daarlaats kwam er een waarschuwing op van windows dat hij een trojan had gevonden en verwijdert , ik scande met men eTrust en hij vond 2 files en die heeft die verwijdert , hoe weet ik nu zeker dat er geen virus meer opstaat?

en nog iets raars met men scanner , ik scan , en men scanner vind allemaal files , hij zegt dat ze gecured zijn , maar elke keer dat ik scan vind ie die files weer , wat klopt er niet??

alvast bedankt :thumb:

ik ben ze alle twee is aan het doen , bij de ene vond hij al enkele TROJ_... files , ik heb ze gedelete , en weten jullie wat purity scanner is? staat er plots op bij lmij :rolleyes:

hoe maak je zo een log , of wat moet ik juist doen , heb verschillende post al gezien met die uitleg ....:confused:

al bedankt voor jullie hulp :thumb:

Waar loop je op vast?Heb je met hijackthis gescand? Dan klik je op "Save as" dan geef je de naam hijackthis.txt op. Dus een tekstbestand ervan maken. Verder niets in dat scherm doen, dus NIETS fixen.

Dat tekstbestand open je bv met kladblok. Dan kies je bewerken en dan "alles selecteren". Dan klik je met de rechtermuisknop op de blauw geselecteerde tekst en kies je voor "kopieren".

Dan ga je naar de link die Buffy je gegeven heeft. Daar klik je op "reageer op bericht". Dan klik je in dat grijze scherm dat je te zien krijgt met de rechtermuis knop en je kiest de optie "plakken"

Dan komt je log op de goede plek te staan.

Geplaatst door Jer0nim0
hoe maak je zo een log , of wat moet ik juist doen , heb verschillende post al gezien met die uitleg ....:confused:

al bedankt voor jullie hulp :thumb:

Stap voor stap:

1. Download en unzip HijackThis: http://www.majorgeeks.com/download3155.html

2. Start HijackThis door te dubbelklikken op HijackThis.exe.

3. Klik op de knop "Scan".

4. Klik op de knop "Save log" (dat is dezelfde knop, maar in plaats van "Scan" staat er nu "Save log" op) en sla je log op als *.txt-bestand.

Je ziet dat de scanresultaten nu worden geopend in Kladblok.

5. Kies in het menu Bewerken (linksboven) voor "Alles selecteren". Kies vervolgens in datzelfde menu voor "Kopiëren".

6. Ga nu naar deze link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=172491

Klik daar op de knop "Reageer op bericht", zodat je een nieuw bericht kunt plaatsen. Klik in dat lege bericht één maal met je rechtermuisknop en kies voor "Plakken" (of "paste"). Je ziet dat je log nu in het bericht verschijnt. Klik op "plaats bericht" en je log wordt geplaatst.

7. Wacht het antwoord af en volg de instructies die je zult krijgen zorgvuldig op.

sorry jongens :o
heb het opgeslage onder .log en zelfs al gepost op die link ...

sorry

Hij staat er in ieder geval wel. Weet eigenlijk niet waarom het txt moet zijn als het zo ook werkt??

Je log zal zo snel mogelijk nagekeken worden (gaat altijd supersnel en deskundig:thumb: )

zijn al die online scanners wel te vertrouwen??,
komt er juist geen rommel via die virus scanners naar je pc???

Geplaatst door Jer0nim0
zijn al die online scanners wel te vertrouwen??,
komt er juist geen rommel via die virus scanners naar je pc???
De online scanners die genoemd werden zijn zeer zeker te vertrouwen.:)

mja , heb alle scanners al is gedaan , maar ik wil zekerheid dat de trojans ofzo eraf zijn...

iemand een idee?

Geplaatst door Jer0nim0
mja , heb alle scanners al is gedaan , maar ik wil zekerheid dat de trojans ofzo eraf zijn...

iemand een idee?

Jer0nim0,

Trojans die actief zijn op je pc, worden zondermeer gezien in HijackThis-logs.

Is je log schoon, dan kunnen er nog best allerlei restanten worden aangetroffen: in de prullenbak, in tijdelijke bestanden, in tijdelijke internetbestanden en in systeemherstelbestanden. Leeg dus eens je prullenbak, je temp map, je tijdelijke internetbestanden, doe schijfopruiming en schakel systeemherstel eens uit en daarna weer in (want dan verdwijnen de nu bestaande herstelpunten).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan