hoe bepaal ik welke snelheid mijn geheugen moet hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

joop olders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2008
ik ben van plan om het volgende aan te schaffen:

moederbord: gigabyte GA-MA790X-DS4
processor: AMD athlon 64 x2 5600+
grafische kaart: ATI HD 3870 512MB

hoe bepaal ik wat de snelheid van mijn geheugen moet zijn om zo optimaal mogelijk te presteren??

alvast bedankt!!

Van een andere site:
Geheugen
Ondersteunde RAM-technologie: DDR II SDRAM
Ondersteunde RAM-integriteitscontrole: ECC
Werkgeheugen geïnstalleerd (max): 0 MB / 16 GB (max.)
Ondersteunde RAM-snelheid: PC2-6400, PC2-5300, PC2-8500
RAM-functies: Twee DDR-kanalen
Zoals je hier kan zien is PC2-8500 de maximale snelheid die het systeem aankan, dus je moet DDR2 PC2-8500 geheugen halen als ik het goed heb.

Van een andere site:

Zoals je hier kan zien is PC2-8500 de maximale snelheid die het systeem aankan, dus je moet DDR2 PC2-8500 geheugen halen als ik het goed heb.
Moet niet !
Kan!
: )

Inderdaad PC6400, heeft dezelfde snelheid als je processor...

snelle reacties

mooi, die snelle reacties, dank alvast.

nu ben ik niet heel erg in de computer wereld thuis maar ik lees overal dingen als overklokken en berekeningen die gedaan worden om de snelheden te bepalen die het beste bij de processor passen maar alsk ik het goed lees dan kan het geen kwaad om de snelheid van je geheugen hoger te hebben als de snelheid van je processor, toch?

En het meest optimale is om de snelheid van je geheugen hetzelfde te hebben als de snelheid van je processor?!

In principe is het het beste wanneer de FSB van je geheugen en je processor 1:1 lopen.
Sneller geheugen kan beslist geen kwaad, echer, wanneer je de processor niet overklokt, zal het geheugen, ook al kan het sneller, toch gewoon 1:1 lopen met processor.

Dus wil je niet overklokken, dan is sneller (=duurder) geheugen zonde, maar nogmaals, kwaad kan het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan