Hoe bereik ik mijn email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannet

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Ik heb een computer met een dualbootsysteem met Xp en Vista. Xp meldt zich telkens weer af zodra het buroblad is bereikt. Ik denk aan een virus. Op XP staat in outlook-express belangrijke email die ik graag wil behouden. Ik kan natuurlijk vanuit Vista de mappen van outlook-express benaderen, maar ik kan ze natuurlijk niet lezen. Hoe kan ik deze email weer bereiken. iemand een idee?

Wellicht is het een idee om de Outlook Express PST files te kopieren naar een andere PC, Daar te koppelen aan Outlook express, te exporteren en vervolgens in Vista weer in te lezen.

Of de oorzaak oplossen van het niet opstarten van XP.
Heb je het al in Veilige Modus geprobeerd en daar kiezen voor "laatst werkende configuratie"....
Ook heb je de mogelijkheid on in Veilige Modus te scannen op malware.

Wellicht is het een idee om de Outlook Express PST files te kopieren naar een andere PC, Daar te koppelen aan Outlook express, te exporteren en vervolgens in Vista weer in te lezen.

Ik heb nu een tweede computer met Xp beschikbaar. Als ik nu via de verkenner in Vista naar C:/programfiles/Outlookexpress blader kom ik daar niet de pst bestanden tegen. Op welke plaats worden deze opgeslagen?

Ik heb nu een tweede computer met Xp beschikbaar. Als ik nu via de verkenner in Vista naar C:/programfiles/Outlookexpress blader kom ik daar niet de pst bestanden tegen. Op welke plaats worden deze opgeslagen?

Kijk hier maar eens. Hopelijk staan ze daar bij jou ook. :cool: Overigens is de suggestie van Raymond Bos natuurlijk eigenlijk beter. Maar dat kun je ook doen als je eerst je mail hebt veilig gesteld :D

Kijk hier maar eens. Hopelijk staan ze daar bij jou ook. :cool: Overigens is de suggestie van Raymond Bos natuurlijk eigenlijk beter. Maar dat kun je ook doen als je eerst je mail hebt veilig gesteld :D

Mijn email is inmiddels veilig gesteld. Het ging niet om PST bestanden, maar DBX bestanden (outlook express). Deze kon ik gemakkelijk importeren door ze eerst vanuit de verkenner te kopieren naar een usb-stick en ze vervolgens te importeren in windows mail in Vista.

Vervolgens nog geprobeerd XP te herstellen, maar dat lukt niet. Eerst de veilige modus geprobeerd, maar ook daar sluit hij na op het buroblad te zijn aangekomen, direct weer af (u wordt afgemeld). Laats wel werkende configuratie idem dito. Vervolgens de xp cd erin gedaan en via de herstelconsole geprobeerd te herstellen, door voor R te kiezen. Dat leverde na de scan geen resultaat op. Vervolgens via de prompt geprobeerd een chkdsk uit te voeren. Ik denk echter dat de stationsletters veranderen in de Dosmodus. Xp is op E geinstalleerd en vista op C. Hij herkent E echter niet in de dosmodus. Bij chkdsk G gaf hij aan dat het station onherstelbaar was beschadigd. De andere Dos opdrachten die beschikbaar zijn zoals FIXBOOT en FIXMBR heb ik maar niet geprobeerd.Ik weet niet wat het effect is als hij de MBR overschrijft, mogelijk start Vista dan ook niet meer. Nu m'n bestanden veilig gesteld zijn, denk ik dat ik het beste XP opnieuw kan installeren. Ik weet echter niet of je dat in een dualboot zomaar kunt doen. Ik heb destijds geloof ik Vistaboot pro o.id. gebruikt. Ik weet ook niet of het mogelijk is om vanuit vista bijvoorbeeld handmatig het register van XP te herstellen.

Ik ben blij dat je mail in ieder geval nu veilig is gesteld:thumb:. Een dual boot installeren heb ik te weinig kennis en ervaring mee om je verder mee te helpen. Ik hoop dat iemand anders je vragen kan beantwoorden :D

Ik ben blij dat je mail in ieder geval nu veilig is gesteld:thumb:. Een dual boot installeren heb ik te weinig kennis en ervaring mee om je verder mee te helpen. Ik hoop dat iemand anders je vragen kan beantwoorden :D

In elk geval bedankt voor je hulp!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan