Hoe bestanden kopieren vanaf C: zonder diskette?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiDi2003

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2003
Berichten
32
Ik heb een oude laptop die niet goed meer werkt. Ik kwam er net achter dat
er foto's en video's op staan en daarom kan ik hem niet
zomaar formatteren om hem opnieuw in te richten. (Ik heb hem nooit gebackupt
omdat het een reserve apparaat is)

Via Windows is 'ie echter niet meer benaderbaar, alleen via DOS, en dan kan
ik nog wel bij de schijf komen waar alle bestanden staan. Er zit echter geen
diskette op, wel een cd_drive die hij kan zien (ik kan naar Z: ) maar ik
neem aan dat ik er niet zomaar een lege cd in kan stoppen en daar naar toe
kopiëren.

Kortom, hoe kan ik die foto's en video's er toch nog afkrijgen, iemand een
suggestie?
 
Ik heb een oude laptop die niet goed meer werkt. Ik kwam er net achter dat
er foto's en video's op staan en daarom kan ik hem niet
zomaar formatteren om hem opnieuw in te richten. (Ik heb hem nooit gebackupt
omdat het een reserve apparaat is)

Via Windows is 'ie echter niet meer benaderbaar, alleen via DOS, en dan kan
ik nog wel bij de schijf komen waar alle bestanden staan. Er zit echter geen
diskette op, wel een cd_drive die hij kan zien (ik kan naar Z: ) maar ik
neem aan dat ik er niet zomaar een lege cd in kan stoppen en daar naar toe
kopiëren.

Kortom, hoe kan ik die foto's en video's er toch nog afkrijgen, iemand een
suggestie?

een 2,5 inch naar 3,5 inch controller kaartje kopen en aan je pc hangen ik neem aan dat het een IDE schijf is
 
is C: de enige partitie?

Nee, er is ook een d: (en daar staan de bestanden dus op), het is al een ouwetje, dus ik weet niet eens zeker of hij het formatteren en herinstalleren overleefd, als ik in ieder geval die bestanden nog maar kan redden. :confused:
 
een 2,5 inch naar 3,5 inch controller kaartje kopen en aan je pc hangen ik neem aan dat het een IDE schijf is

Sorry, geen idee wat je bedoelt.:confused: Waar stop ik dat kaartje, en hoe weet ik of het IDE is?
 
Als je bestanden op D: staan kun je C: veilig formateren en daar WXP op installeren. D: blijft intact, je bestanden zijn dan weer bereikbaar

Tijdens het instaleren kies je voor C: snel formateren als NTFS. De rest wijst zichzelf.
 
Als je bestanden op D: staan kun je C: veilig formateren en daar WXP op installeren. D: blijft intact, je bestanden zijn dan weer bereikbaar

Tijdens het instaleren kies je voor C: snel formateren als NTFS. De rest wijst zichzelf.

hmm :confused: probleem is dat er zo'n recover cd bij zit, daar kan ik niet aangeven dat ik het alleen op c: wil. Dat wil zeggen: ik kon aangeven dat ik mijn bestanden wilde behouden, vervolgens ging hij installeren en komt hij helemaal niet meer in Windows (had ik nu maar éérst mijn bestanden gered!), maar geeft hij een blauw scherm met een foutmelding. Hierna kan ik alleen nog maar op c: en d: komen (en ook op z: van de cd drive)
 
Als je een officiële xp-regstratiesleutel hebt kun je een cd met xp van iemand lenen en hem zo schoon installeren
 
Dat wil zeggen: ik kon aangeven dat ik mijn bestanden wilde behouden, vervolgens ging hij installeren en komt hij helemaal niet meer in Windows (had ik nu maar éérst mijn bestanden gered!), maar geeft hij een blauw scherm met een foutmelding. Hierna kan ik alleen nog maar op c: en d: komen

Veilige modus (met netwerkondersteuning) al geprobeerd??
 
Veilige modus (met netwerkondersteuning) al geprobeerd??

Nee zover kom ik niet eens, hoewel... ik zie wel het windowsscherm, daarna krijg ik de foutmelding. Misschien kan ik het met F8 of zo proberen, maar ik geloof dat ik dan nog alleen maar in Dos kom, ga ik even checken.
 
hardeschijf er uitschroeven en in een externe kast plaatsen en dan via usb op een andere pc aansluiten
 
hardeschijf er uitschroeven en in een externe kast plaatsen en dan via usb op een andere pc aansluiten

Oh help da's me allemaal veel te moeilijk, ik weet niet wat je met een externe kast bedoelt. Harde schijf er uitschroeven gaat me wel lukken denk ik, en via usb ook, maar dat stapje ertussen: in een externe kast? :eek:
 
Met externe kast bedoel ik,
je kent het venomeen externe hardeschijf vast wel deze kasten (van die harde schijf) zijn ook leeg te koop let wel op of je een sata of idee kast moet hebben.
je schroeft dus je laptop hd uit je laptop en in zo'n lege kast die je na het opstarten van je vaste pc daarop aansluiten vermoedelijk (maar geen garantie ) is die schijf benaderbaar via vekenner of anders via dos en copy en paste
 
Als je een officiële xp-regstratiesleutel hebt kun je een cd met xp van iemand lenen en hem zo schoon installeren

Ja en dan was dit de gouden tip! Ik heb inderdaad een aparte windowsversie eroverheen kunnen installeren. Nu moet ik nog zorgen dat de drive ook dvd's kan branden, ben dus een goede nero versie hier in huis aan het zoeken, er liggen er meerdere, ik had vandaag een ouwe, die kon alleen ceedeetjes branden en geen dvd's haha. Wie wat bewaart die heeft wat.

Het mooist zou zijn als ie de usb poort weer kon lezen dan kan ik het rechtstreeks op de externe backup schijf zetten, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Desnoods brand ik alleen ceedeetjes, maar dat gaat een beetje langzaam, er zitten namelijk ook filmpjes bij..

Heel erg bedankt voor deze tip in ieder geval!
 

Dank je voor de tip, maar ik heb al meerdere nero versies in huis. Dankzij jouw tip om een aparte Win XP te installeren kan ik er nu in ieder geval :thumb: bij!

Ben nu vooral even aan het kijken hoe ik mijn externe schijf herkenbaar kan maken, vermoedelijk een driver downloaden of zo zodat hij hem via de usb poort herkent.
 
Dank je voor de tip, maar ik heb al meerdere nero versies in huis. Dankzij jouw tip om een aparte Win XP te installeren kan ik er nu in ieder geval :thumb: bij!

Ben nu vooral even aan het kijken hoe ik mijn externe schijf herkenbaar kan maken, vermoedelijk een driver downloaden of zo zodat hij hem via de usb poort herkent.

Tja, en hier stopt het weer. Krijg mijn externe schijf via usb maar niet zichtbaar. Weet niet goed wat ik moet doen nu :confused: Wilde dan maar via Nero kopieren, maar Nero schrijft niet naar cd want die kent hij niet, maakt alleen maar images aan, die ik vervolgens er nie top krijg. Laat staan dvd's die kan ik al helemaal niet gebruiken. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan