Hoe bevalt de Dell Dimension E520?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hoi ik heb de Dell Dimension E520 bestelt bij Dell. met 1024MB en 320GB hardeschijf en 256 MB ATI Radeon videokaart en Intel Core 2 Duo Processor 1,80 GHz Maar als iemand deze computer heeft, Zou die gene dan even willen vertellen of dit systeem wel goed werkt of niet? En wat zijn de min puntjes en de plus puntjes ervan?

Laatst bewerkt:
... had je dat niet beter kunnen vragen voordat je hem bestelde?

Nouja, wat moet eraan bevallen? DELL heeft een reputatie hoog te houden voor wat betreft kwaliteit en service, dus over de hardware zou ik me geen zorgen maken. Die apparaten zitten bovendien vol met 1e klas onderdelen van bekende A-merken. Geen zelf in elkaar geknutselde rommel zoals bij Medion (de bekende Aldi-pc’s)

Blijft over de prestaties van het hele ding, maar die zijn sterk afhankelijk van persoonlijke wens, verwachting en behoefte

Geen zelf in elkaar geknutselde rommel zoals bij Medion (de bekende Aldi-pc’s)
Pardon? Je bedoeld de Aldi die drie jaar garantie geeft op zijn pc's, waarvan de componenten bestaan uit merken als Fortron, MSI of Western Digital?
Dat kan ik toch niet echt rommel noemen hoor. (grapjurk) :p

Overigens staat hier niet zo'n positieve reactie, jammer dat er maar ééntje staat en niet meer. Aan één reactie heb je niet zoveel helaas.

Hoi,
Mijn oudste zoon heeft sinds kort zulke Dell Dimension E520 en is zéér tevreden
op alle gebied,werkt zeer vlot al de games enzv....kortom een prachtding met een
optimale koeling gaande van de omstandiheden waar ie staat bij ons.
Ik werk er ook graag op,gaat gewoon als een trein,enkel je hoort die trein niet.
Nog nooit heb ik zo'n stille Pc voor me gehad en dat is voor mij ook een groot pluspunt.

Je gaat die aankoop niet berouwen hoor en idd.binnenin alles gerenomeerde merkcomponenten.

Hallo

Ik heb ook deze computer die u heeft besteld ik ben er zeer tevreden over. maakt ook absoluut geen lawaai niks. :thumb:

dell dimension e520

Hallo,
Ik heb ook de Dell e520, ben er zeer tevreden over!:D
Enige minpunt was de software en met name windows Vista, dat er toen al standaard op zat. Een paar keer opnieuw moeten installeren, maar nu werkt alles zoals het hoort!

SUPER STIL!!!:thumb:
Ik ben hem zelfs een keer vergeten uit te zetten, en hij staat op mijn slaapkamer, je hoort er echt bijna niets van!:o

Maar ik ben nu van plan om hem een beetje op te leuken::cool:
Neon in de achterkant en de superstille case fan vervangen door een met LED verlichte coolermaster 12cm fan. Is dit wel een goed idee? Ik heb helemaal geen ervaring met het casemodden. Kan ik de standaard fan er gewoon uithalen en de nieuwe van dezelfde maat alleen iets smaller er in doen?

e520

heej ja ik hoop ook net mijn dell e520 binnen(en vroeg mij ook af of ik die fentilator zo klan vervangen door een met led verlichting.
en ik kah de 4 pins conector niet vinden voor de neon buisjes..kan iemand mij helpen?:o

Nee, dat kan niet denk ik.
Ik wilde het ook proberen, maar Dell raadde het af, op het moederbord zit namelijk geen gewone 3-pins aansluiting voor je fan, maar een met 5 pin. Je zou hem dan op een molex (4pins) moeten zetten, maar dan reageert de fan niet meer op de warmte van je pc, zoals hij nu wel doet.:confused:

Die 4pins aansluiting (molex) zit er als het goed is 1 in, bij mij tenminste wel. Ik heb een ''fanbus'' gemaakt om er meer aansluitingen van te maken.

Tinuzz

Laatst bewerkt:
ja die 4 pins conector is er wel kan je daaar ook een neon balkje of fan op aansluiten?

een neonbalkje wel, moet je kijken of er bij de specs zoiets als, molex connector, of 4-pins aansluiting staat. Molex en 4pins betekent namelijk hetzelfde:thumb:

Een fan moet je meestal op een 3-pins aansluiting zetten, en die zitten er geen in een e520, bij mij tenminste niet.

ja ok bij mij zit er ook een 4pins conector en die moet je voor die neon ook hebben:)
ga jij heb ook modden je E520>?(mischien is op msn handiger praten:)als je dat wil:)

Nee,ik was het eerst van plan, maar ik besefte dat het te moeilijk zou gaan worden.Ik wil nog wel ooit zelf een kast maken en zelf de hardware er in doen, want als ik deze ga modden, ben ik mn garantie kwijt.:confused:

ja dat is zo..maar je zal niet snel garantie nodig hebben bij een dell;):thumb:
je kan altijd nog een window maken,het is een stuk mooier en het geeft al heel wat meer effect!en kost kost amper iets als je zelf een beetje handig bent:):rolleyes:

ja dat is zo..maar je zal niet snel garantie nodig hebben bij een dell;):thumb:
je kan altijd nog een window maken,het is een stuk mooier en het geeft al heel wat meer effect!en kost kost amper iets als je zelf een beetje handig bent:):rolleyes:
En toch heb ik andere verhalen gehoord, als je een piekspanning op je lichtnet hebt die zo groot is dat je voeding hem niet aankan, dan springt de zekering, en ben je het haasje. Ik houd liever nog even garantie.:D

tja;)je moet het ntuurlijk zelf weten:D maar ik ben helemaal verslaafd aan case modding geworden,en nu wil ik zelf ook gaa doen:)dussee Lets Mod!:cool:

En omdat dit eigenlijk helemaal niets meer met de oorspronkelijke vraagstelling te maken heeft, gaat dit draadje maar dicht.
Het topic is inmiddels ook al flink belegen aan het worden trouwens. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan