hoe beveilig ik mijn router voor externen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelwes

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Ik heb een Belkin router F5D7230-4 en iemand van KPN vertelde mij bij de installalatie van een zakelijke internet verbinding dat mijn prive internetverbinding (casema)niet beveiligd was. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?

Dank jullie wel

Groet

Roel

Je kan bij de instellingen van je router gaan kijken, normaal geraak je daar door in je internet balk 192.168.0.1 te gaan... daar ff inloggen en dan eens kijken wat je van beveiligingen kan aanzetten, je kan er een wpa sleutel opzetten, of een MAC filter...

Kijk eens in de instellingen en al je nog vragen hebt stel je ze maar...

grtz

Als ik dit adres intik in mijn browser krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kan worden. Kan ik dit niet istellen via de eigenschappen van mijn draadloze netwerkverbnding. Zie bijlage.

Bijlagen

Bij Belkin is het: 192.168.2.1 ipv 192.168.0.1
Je kunt dan in de router komen.
Beveiliging die je aan kunt zetten is: SSID uitzetten als je al draadloos verbonden bent,
Mac filter aanzetten en alleen bekende mac adressen aanzetten,
Een wachtwoord (WEP, of de betere WPA codering).
Het standaard wachtwoord van de router veranderen (dacht dat bij belkin deze er eerst niet eens in zit!!!)
External access uitzetten (staat standaard al uit dacht is).

Veel succes.
Groet,

The Jackal

hallo Jackal, dank je wel.

Ik snap stukje over mac adressen niet precies. Wat moet ik nu precies doen en hoe kom ik aan een mac adres?

Groet
Roel

het mac adres van een pc of notebook kun je achterhalen door: start, uitvoeren, cmd en dan ipconfig /all in te typen.

het mac adres is dan de reeks die achter fysiek adres staat.
deze kun je in een lijkt in de router zetten zodat alleen deze bekende adressen toegelaten worden.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan