hoe beveilig ik mijn verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
ik wil graag een firewall installeren.

ik kan de windows firewall gebruiken of die van mijn router (of even een andere software firewall 'regelen' ;))
Ik wil gewoon kunnen internetten en ook online games kunnen spelen. Het probleem met de windows firewall is dat ik niet online kan spelen (sommige spellen wel (UT) maar anderen niet (spearhead)).

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door meelman
ik wil graag een firewall installeren.

ik kan de windows firewall gebruiken of die van mijn router (of even een andere software firewall 'regelen' ;))
Ik wil gewoon kunnen internetten en ook online games kunnen spelen. Het probleem met de windows firewall is dat ik niet online kan spelen (sommige spellen wel (UT) maar anderen niet (spearhead)).

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

bijvoorbeeld zone alarm te gebruiken.

aha. Fijn. Kan ik dan nomaal internetten en _probleemloos_ online spelen? (ik gebruik nu mijn router als firewall en dan moet ik elke gameserver als DMZ instellen en daar wordt ik een beetje simpel van...)

Ik zou nieten weten waarom dat niet zou lukken.

Groetjes,
Bennie

Er zijn nogal wat servers die dwars liggen omdat mijn internal IP niet overeenkomt met mijn external IP (door de router) Ik hoop dat het goed gaat. Ik ga het meteen proberen...

alvast bedankt :thumb:

Geplaatst door meelman
aha. Fijn. Kan ik dan nomaal internetten en _probleemloos_ online spelen? (ik gebruik nu mijn router als firewall en dan moet ik elke gameserver als DMZ instellen en daar wordt ik een beetje simpel van...)

moet gewoon werken.

ZoneAlarm geeft zelf aan wanneer er een nieuw programma verbinding wil maken met I-net. Jij kan dan bepalen of deze dat inderdaad mag. Zoals een spel die jij online speelt en deze voor et eerst door ZoneAlarm heen gaat.

okay, router firewall staat nu uit, windows firewall ook. Ik gebruik nu zonealarm Pro. Ik heb gamespy en alle games toegang gegeven en het werkt allemaal perfect. Bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan