Hoe beveilig ik mijn WAP54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

makiri

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Help,
ik ben totaal onhandig met pc's etc.:rolleyes:
Ik heb een Linksys WAP54G aangeschaft en aangesloten.
Met mijn laptop kan ik nu prima draadloos op internet maar mijn WAP54G is niet beveiligd dus kan iedereen via mijn aansluiting het internet en mijn draadloze netwerk op. Als ik klaar ben trek ik de stekker eruit.
Kan iemand mij in gewoon lagere school taal (nederlands) uitleggen hoe ik dat ding beveilig?
Er zit een cd bij maar daar snap ik ook niets van (dat ding is alleen in Engels).

Bedankt alvast.

verbind het accespoint rechtstreeks met de pc (netwerk kabel in pc en de andere kant in accespoint)
ga naar: 192.168.1.245 (in je browser)
U krijgt nu een login scherm.
log in met username: admin en wachtwoord: admin
Kies wireless in het menu.
kies wireless security.
Kies wpa2/wpa (wpa2 mixed is het best voor u denk ik) (wpa als u oude hardware gebruikt, Wpa2 is wel beter beveiligd)
vul bij Passphrase het wachtwoord in.
druk op save settings. en laat de accespoint herstarten. (doet ie waar schijnlijk automatisch, als hij het niet doet niets aan doen.)
Sluit de browser af en zet uw accespoint weer neer zoals hij stond.
nu moet u gebruik kunnen maken van uw beveiligd netwerk.
succes:thumb:

Hartelijk bedankt

Hartelijk dank voor uw snelle reactie !!!!
Ik heb het geprobeerd en................................................ HET LIJKT TE WERKEN !!

Het ging alleen niet rechtstreeks met een kabel maar wel draadloos en ik moest bij gebruikersnaam niets invullen, alleen als wachtwoord: admin.

Nogmaals hartelijk dank !!!

verbind het accespoint rechtstreeks met de pc (netwerk kabel in pc en de andere kant in accespoint)
ga naar: 192.168.1.245 (in je browser)
U krijgt nu een login scherm.
log in met username: admin en wachtwoord: admin
Kies wireless in het menu.
kies wireless security.
Kies wpa2/wpa (wpa2 mixed is het best voor u denk ik) (wpa als u oude hardware gebruikt, Wpa2 is wel beter beveiligd)
vul bij Passphrase het wachtwoord in.
druk op save settings. en laat de accespoint herstarten. (doet ie waar schijnlijk automatisch, als hij het niet doet niets aan doen.)
Sluit de browser af en zet uw accespoint weer neer zoals hij stond.
nu moet u gebruik kunnen maken van uw beveiligd netwerk.
succes:thumb:

Laatst bewerkt:
graag gedaan. raar dat het met een draad niet werkte nomal moet dit altijd zo.
als u nog vragen heeft horen we het wel weer:thumb:

Inderdaad raar, als je het goed bekijkt had dus iedereen mijn wap kunnen "beveiligen" zodat ik er zelf niet eens meer op kon.
Ik ga nu proberen of ik mijn dochter's laptop verbinding kan laten maken via de WAP.

Nogmaals bedankt !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan