Hoe beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soldaatje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Hallo,

hoe kun je het beste je computer beveiligen tegen hackers? Zodat zij bijv. niet 'stiekem' in je computer kunnen komen, zonder dat jij het weet je webcam aan kunnen zetten en op je netwerk bijv. msn gesprekken kunnen meelezen of ervoor zorgen dat je pc niet meer aangaat waarbij formatteren de enige oplossing is etc.?

Op dit moment heb ik de firewall zone alarm 9.2 (gratis versie) en antivirus AVG 8.5 (gratis versie). Ik heb op internet iets gelezen over 'Kitty-Litter The Anti-Sniffer' waarbij ze zeggen dat het sniffers tegenhoud maar ik weet niet of dit het echt tegenhoud en hoe het precies werkt.

Wie van jullie zou mij kunnen informeren over het goed beveiligen tegen dat soort dingen?

Ik heb een goed product die ik al een jaar gebruik.
Genaamd G Data TotalCare, dit is een security totaal oplossing

Omschrijving

Verbeterde testwinnende virusbescherming, optimaal intuïtieve interface en stille firewall voor de beveiliging van alle online activiteiten, zonder prestatieverlies van de pc en zonder vervelende vragen. Een kinderslot biedt extra bescherming. Bovendien biedt G Data TotalCare de mogelijkheid om een gegevensback-up te maken op verschillende opslagmedia.

Functie

Security-tuning
Gegevensherstel
Bank-up van gegevens
Kinderbeveiliging
Beveiliging tegen hackers
Blokkeert ongewenste spam
Veilig online bankieren
Beveiliging tegen spyware
Veilig mailen & chatten
Veilig shoppen
Veilig surfen

Het is echt een top product. Vroeger gebruikte ik van die gratis beveiligingssoftware, maar alles wat betreft de veiligheid van mijn computer was niet gewaarborgd.
Regelmatig had ik te maken met hackers, virussen, spam noem maar op.

Toen ik G Data 30 dagen had geprobeerd wou ik niks anders meer, dus ik heb een jaar licentie aangeschaft. Na dat jaar heb ik een 2-jarig licentiepakket aangeschaft.
En na 2 jaar ben ik nog steeds uitermate tevreden.

Je kunt G Data TotalCare 30 dagen gratis uitproberen. Ik hoor je al denken ik ga niet betalen, maar als je goede beveiliging wil waar je op kunt vertrouwen is dit zeer genoodzaakt.

Alle informatie kun je vinden op: www.gdata.nl

Bedankt voor je reactie, maar kan iemand zonder dat hij/zij mij iets stuurt (trojan, keylogger etc.) of zonder dat hij/zij iets op mijn computer installeert zomaar in mijn computer komen en zonder dat ik het door heb bijv. mijn cam aanzetten en kijken, microfoon aanzetten en luisteren, mijn computer besturen door dingen aan/uit te zetten alles wat ik typ kunnen zien/meelezen?

Dit bedoel ik voor zowel verbindingen van buitenaf en voor computers op mijn netwerk, dus kan iemand die via mijn netwerk gebruik maakt van internet dit allemaal doen zonder dat ik het door heb? Met behulp van een 'hacktool' of via routerinstellingen etc?

Is dit tegen te gaan met bepaalde software? Is zoiets uberhaupt mogelijk? Zo ja hoe beveilig ik mijn computer tegen dat soort dingen?

Laatst bewerkt:
Ja die kun je beveiligen. Je kunt met Windows zelf een wachtwoord op je netwerk zetten met als domein je computer naam. Dit kun je doen via het netwerk centrum.

2de is een goede firewall wat ik aangaf.
Ik hoop dat je wel begrijpt dat gratis security programma´s jammer is voor je schijfruimte, omdat die programma's alles doorlaten .

Nee een hacktool of dergelijk hebben geen zin, want die hackers die jou willen naaien die omzeilen die programma's.

Is het een bedrijfsnetwerk, zo ja dan zou ik het overleggen met de systeembeheerder.

Het betreft een thuisnetwerk. Mijn internetverbinding is beveiligd met een WEP-key.
Er zijn thuis meerdere computers/internetgebruikers verbonden via deze verbinding.

Ik weet niet hoe ik via netwerkcentrum een wachtwoord op mijn netwerk zet, maar kunnen andere thuisgebruikers dan gewoon nog gebruik maken van internet zonder dat zij dat wachtwoord hoeven in te vullen?

Ik noem hem/haar even "iemand", maar die "iemand" bij mij thuis heeft waarschijnlijk een tool waarmee hij/zij achter zijn/haar computer vandaan de cam van bijv. mijn computer aan kan zetten zonder dat ik het door heb, of mijn microfoon en 'afluisteren', kan mijn computer beheren door deze aan/uit te zetten, met mij mee kan kijken en wachtwoorden kan achterhalen die ik op mijn computer intype etc. etc. Ik moet aangeven dat die persoon nooit aan mijn computer is gekomen omdat deze is beveiligd met een wachtwoord en ik de enige ben die deze weet en gebruikt, dus iets op mijn computer installeren kan ook niet. Maar toch kan hij/zij dingen zoals ik boven heb omschreven toepassen.

Hoe kan ik mijn computer voor zoiets binnen mijn eigen netwerk beveiligen?

Ik hoop dat je wel begrijpt dat gratis security programma´s jammer is voor je schijfruimte, omdat die programma's alles doorlaten .

Ik neem aan dat je een paar linkjes kan geven om deze bewering te staven?

@TS, hoe weet dat die "iemand" dat allemaal kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan