• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe bewaar ik een quiz zonder gelijk een antwoord en het commentaar te zien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

monieke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2015
Ik heb in Excel een quiz gemaakt met meerdere vragen en meerkeuzeantwoorden. Wanneer het juiste antwoord wordt gekozen, komt er een tekst bij te staan en wanneer het antwoord fout is, een andere tekst. Ik heb tussentijds het bestand steeds opgeslagen. Inmiddels ben ik klaar met de quiz. Alles doet het goed, alleen als ik de quiz open, staan de laatst gegeven antwoorden met bijbehorend commentaar nog in beeld. Hoe kan ik de quiz in de 'beginstand' krijgen? Dus een blanco vakje, dat als je erop klikt daarnaast het driehoekje verschijnt om een keuze te maken uit de verschillende antwoorden?

Hoi,
Welkom op dit forum:)
Zonder vbtje is het koffiedik kijken. Het is altijd beter een vbbestandje te posten.
Maar mischien heb je hier iets aan

Code:
Sub wissen()
'
Dim answer As Integer
answer = MsgBox("Wissen! Ben je zeker?", vbYesNo + vbExclamation, "Inhoud wissen?")
If answer = vbYes Then
Worksheets("[COLOR="#FF0000"]Blad1[/COLOR]").Range("[COLOR="#FF0000"]A1:K30[/COLOR]").ClearContents
Else
    'do nothing
End If
End Sub
Rode gedeelte aan te passen volgens uw bestandje

Groetjes

Dank voor het welkom en dank voor het antwoord. :)

De quiz is een persoonlijke quiz en voeg ik om die reden niet bij. Ik ga met het gegeven antwoord aan de slag! :thumb:

Hoi Monieke,
Met een vbtje bedoelen we altijd iets zonder gevoelige info (fictieve gegevens), dan wordt je sneller geholpen
Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan