hoe bewaar ik mails

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaloe

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2003
Ik heb wat problemen met outlook (2007) en wil deze verwijderen en opnieuw installeren.
Vraag: 1 Hoe zorg ik ervoor dat de bewaarde mails niet weg zijn
2 Hoe zit het met de contactpersonen die ik heb

Graag een simpele reactie, ben geen expert

Dank voor reactie

Hoi,

Klik in Outlook in de mappenlijst op 'Persoonlijke mappen'
Kies menu 'Bestand' > importeren en exporteren ...
In het volgende scherm klikken op 'Naar een bestand exporteren'
In het volgende scherm 'Bestand met persoonlijke mappen (PST)'
In het volgende scherm controleren of 'Persoonlijke mappen' blauw is en een vinkje plaatsen bij 'Inclusief submappen'
In het volgende scherm 'Bladeren' naar de USB-stick of exterene schijf die je ongetwijfeld al hebt aangesloten .... :P
.... en 'Voltooien' klikken.

Er wordt nu een PST-bestand gemaakt waarin al je eigen gegevens zitten, dus ook mails in Postvak IN, Contactpersonen, Verzonden items ... etc.

Na verwijderen het herinstalleren van MsOffice kan je het bestand weer importeren in omgekeerde volgorde.

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reaktie, maar ik krijg de melding dat outlook niet meer werkt en krijg dan het onderstaande probleem voorgeschoteld.....Heb je hier een oplossing voor??

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: OUTLOOK.EXE
Versie van toepassing: 12.0.6557.5001
Tijdstempel van toepassing: 4db1d555
Naam van foutmodule: mso.dll
Versie van foutmodule: 12.0.6554.5001
Tijdstempel van foutmodule: 4d5c1bbb
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 00007619
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Vrij simpel (je oorspronkelijke vraag) en binnen een minuut geregeld:

Ga naar de verkenner:
C:\gebruikers\jouwnaam\appdata\local\microsoft\outlook

Kopieer daar de volgende 2 bestanden naar een andere plaats :

outlook.pst
archive.pst

doe wat je van plan was v.w.b. het verwijderen van Outlook en installeer Outlook opnieuw.
bij de installatie van Outlook en na het voor de eerste keer openen van Outlook, worden in voornoemde map 2 min of meer bijna lege bestanden aangemaakt (outlook.pst en de archive.pst)
Sluit Outlook en :

overschrijf deze bestanden door je veilig gestelde bestandjes naar die plek terug te kopiëren. Nadat je Outlook weer hebt gestart zal je tot (ik vermoed blijde) verrassing zien dat je alles weer terug hebt, zélfs je verwijderde en verzonden mailtjes.

Laatst bewerkt:
Ehh ... waarom archive.pst eigenlijk .... ???
Heb ik nog nooit gedaan en was tóch nooit gegevens 'kwijt' ......

Die was je wel kwijt, alleen miste je ze niet ;)
(Heel) oude berichten kan je beter 'archiveren' dan dat ze iedere keer in het toch al grote outlook.pst mee moeten worden 'ingeladen'.

Die was je wel kwijt, alleen miste je ze niet ;)
(Heel) oude berichten kan je beter 'archiveren' dan dat ze iedere keer in het toch al grote outlook.pst mee moeten worden 'ingeladen'.

Joh, als jij nou je gelijk wilt hebben.
Je denkt zeker 'Teun is gek en een leek'

TS: mogelijk bestaat bij jou het bestand ARCHIVE.PST niet, of het staat om verstandige redenen op een heel andere plek.

Een ietwat 'vreemde' reactie van je, ik snap niet goed wat het 'leek' en 'gek' zijn en het 'gelijk hebben' ermee te maken hebben of zou kunnen hebben, maar dat terzijde! Zoek anders even bij Microsoft op waartoe de archive.pst dient.

@Kaloe : belangrijker is dat Outlook weer doet wat jij wilt, linksom of rechtsom. Ik hoop voor je dat door het verwijderen en het herinstalleren en het terugplaatsen van de gegevens alles weer werkt zoals het hoort.

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

HET IS GELUKT.......IK heb het via het kopiëren gedaan zoals door gast0225 aangegeven............maar toch beiden bedankt

Groet,

Loeka

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan