hoe bijschrift loskoppelen en hoe ruimte maken tussen de velden in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

tartuffe

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Hallo,

ik maak een gewoon formulier in kolomvorm via de Wizard. Ik krijg alle velden onder elkaar met eerst het bijschrift gevolgd door het veld zelf.
1) hoe kan ik bijschrijft en veld zelf loskoppelen van elkaar? (bv ik wil het bijschrift verwijderen, maar nu gaan ze alle twee weg)
2) hoe kan ik ruimte maken tussen twee velden (bv om een lijn te trekken tussen twee velden). Ik selecteer een zeker aantal velden, maar ik krijg ze niet naar beneden.
Bedankt
Tartuffe.

ad 1) Een bijschrift zou ik zeker niet loskoppelen van het veld, want het is juist erg handig dat je alleen het veld hoeft te verwijderen. Je kunt de afstand/plek van het bijschrift simpel aanpassen door het bijschrift (of het veld) aan het dikke zwarte blokje linksboven te verplaatsen. Verwijderen gaat eigenlijk op dezelfde manier; op het blokje van het label klikken zodat het geselecteerd is, en dan <Del>.
Wil je de onderlinge afstand definitief veranderen (voor nieuwe velden die je toevoegt) dan kan dat ook maar dat komt in een volgend antwoord wel :)
ad 2) Waarschijnlijk zijn de velden aan elkaar gekoppeld. In het lint <Schikken> kun je ze loskoppelen door op de optie <Indeling verwijderen> te klikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan