Hoe bios batterij vervangen in Medion MD41300

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcvdberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
In mijn oudere laptop Medion MD41300 heeft de interne bios batterij het begeven. Nu wil ik deze vervangen, maar ik weet niet hoe ik het batterijtje kan bereiken. Bij de Medion helpdesk willen (mogen?) ze me niet verder helpen (ja ik mag naar het service center komen). Een bereidwillige medewerker zei me nog wel dat het batterijtje van onderaf te bereiken is, dus heb ik alle schroeven er uitgedraaid, maar het ding wilde toch niet uit elkaar en ik wil geen geweld gebruiken. Heeft iemand hiermee ervaring, of anderszins een tip?

kan je eens een foto maken van de onderkant van het apparaat? ik denk dat er ergens nog een schroef ofzo verborgen is

als het goed is vanaf onder de schroeven voor het keyboardje losmaken,dan keyboard eruit tillen..voorzichtig want er zit een flatcable aan!
dan zit daaronder je batterijtje

Allen bedankt voor het meedenken. Eerder dit jaar is exact dezelfde vraag al eens op dit forum gesteld. Ik heb contact gehad met de vorige vragensteller en hij gaf aan toch nog niet de oplossing gevonden te hebben. Hij had wel kans gezien het keyboard te verwijderen maar vond daaronder niet het bewuste batterijtje. De Medion MD40100 doet misschien uiterlijk erg denken aan de MD41300, maar ik vrees dat er toch grote verschillen zijn. De bereidwillige Medion medewerker vertelde me duidelijk dat het batterijtje aan de onderzijde van het moederbord zit, direct naast de diagonaal geplaatste processor.
Beste tim687, op jouw verzoek heb ik een foto van de onderzijde klaargezet, maar het is me nog niet gelukt om deze naar Helpmij te sturen. Daar werk ik dus nog aan.

Beste tim687, het lukt me niet om de foto te uploaden. Ik voldoe aan alle voorwaarden, o.a. niet groter dan 100kB, maar het lukt niet. Geprobeerd via Firefox en Internet Explorer. In de Bijlage manager verschijnt, na het toevoegen, de foto niet in de lijst met bijlagen. Helaas!

batterijtje gevonden!

Ik geef even een tussentijdse update. Ik sprak nog met iemand van de Medion helpdesk die kennis van zaken had en dit ook met mij wilde delen. Het zit als volgt.
Je moet de kapjes van de beide scharnieren van het scherm er afnemen. Die kun je gemakkelijk zijdelings wegdrukken. Dan kun je met een schroevendraaier het bovenste paneel (met aan/uitknop en ventilatieopening) omhoog drukken. Door de laptop geheel open te klappen kun je dit paneel wegnemen. Je kunt nu het batterijtje zien zitten als een klein blauw voorwerp aan draadjes. De batterij is een CR2032 knoopcel. Aan de plus- en de minkant is een draadje gesoldeerd (gelijmd?) waarvan het andere uiteinde aan een connector zit. Over het batterijtje zit een blauwe isolatiefolie gekrompen. Het batterijtje zit gefixeerd op een veilige plek met dubbelzijdig plakband. De connector zit op het moederbord. Hij is te bereiken door het toetsenbord weg te nemen, maar dat zit met slechts één schroef vast.
Ik durfde het niet aan om aan een nieuw batterijtje te gaan solderen en die vraag heb ik bij een computershop neergelegd waar ze beweerden alle laptops te repareren. Maar door intern geklungel heb ik mijn nieuwe batterijtje met aangesoldeerd draadje nog niet terug.
Graag wil ik hier later nog even melden dat het toch allemaal is goedgekomen.

10-11-2011
Batterijtje met aangesoldeerde draadjes opgehaald en gemonteerd. Alles werkt weer naar behoren!
Als je maar weet hoe het werkt dan zijn veel dingen heel simpel! Wel drie keer bij Medion moeten vragen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan