Hoe blokkeer ik softwarematig 090X nummers via een normale 56k telefoonlijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Ik zoek een programmatje dat kan voorkomen dat een normale 56k telefoonverbinding wordt omgebouwd naar een 090X nummer.

Of als het al omgebouwd is dat het programma het 090X nummer geen doorgang geeft.

De beste oplossing volgens mij is om de 0900 nummers te laten blokkeren door de KPN. (Dit staat ook in het verhaal van Gezina trouwens).
Ook een optie is om de modem uit te schakelen in Apparaatbeheer met de rechtermuistoets, mits je kabel of ASDL hebt natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Dat kan wel eens kloppen, citaat uit jouw 1e link:

"Indien tijdens het internetten het inbelnummer verandert dan zal de verbinding worden verbroken. Dit is om te voorkomen dat Internet KostenBeheersing met een verkeerd tarief rekent. Het kan namelijk voorkomen dat tijdens het internetten gewenst of ongewenst wordt geswitcht naar een ander soms duurder inbelnummer. Indien u toch wilt inbellen naar een duurder, bijvoorbeeld een 0906-service nummer, dan kunt u dat nummer instellen in Internet KostenBeheersing."

Je zou het kunnen proberen, sukses.

Hiermee kan je het ook voorkomen.
Als dit gaat gebeuren dan vraagt het altijd of je het wel wilt.Dan kan je op ja of nee klikken.
Ook om te voorkomen dat je startpagina ongewenst wordt veranderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan