hoe bootdisk voor ghost 9 maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
ik heb een image van me c schijf (1e partitie) gemaakt naar de 2e partitie met ghost 9

stel dat me c schijf niet meer werkt hoe kan ik dan de 2e partitie aanspreken ?

bij ghost 2003 kon ik een opstartdisc maken maar ik zie dit niet in ghost 9 !!!!!!

ik heb een image van me c schijf (1e partitie) gemaakt naar de 2e partitie met ghost 9

stel dat me c schijf niet meer werkt hoe kan ik dan de 2e partitie aanspreken ?

bij ghost 2003 kon ik een opstartdisc maken maar ik zie dit niet in ghost 9 !!!!!!

Waarom zou je Norton Ghost 9 gebruiken? Als Norton 2003 perfect werkt. (Gebruik zelf dus Norton Ghost 2003).

En hoe ik het heb gedaan is back-up van WIN-XP en WIN-98 gemaakt maar niet naar een andere partitie gezet maar WIN-XP op DVD gebrand en WIN-98 op een Cd’tje.

Dus als mijn computer per ongelijk ;-) een virus op loopt dan is mijn WIN-XP binnen 20 minuten weer helemaal gefikst. Met alle updates, mijn eigen instellingen, en al mijn drivers en een aantal programma’s.

Anders ben je zo een hele dag bezig om alles weer helemaal in orden te maken en naar je eigen smaak in te richten.

En mijn Windows 98 zelfs binnen 6 minuten gefikst. In dit ook met alles er op en er aan.
Ik heb een tutorial gemaakt dus als je hem nodig hebt dan hoor ik het wel.

P.S. Dit zou voor jou ook een oplossing kunnen zijn als ik je goed begrijp.

Groetjes Niels025.

Laatst bewerkt:
hai niels

me cd met norton ghost 2003 is stuk dus kan het niet meer gebruiken

een back up op dvd gaat niet omdat me xp partitie te groot is nl 13 GB

zodoende wil ik een bootdisk maken zodat ik partitie 2 kan aansturen echter die optie zit niet denk ik op norton ghost 9 althans ik zie het niet

De installatie cd-rom is tevens je rescue disk. Als je een Norton Ghost image terug wil zetten, start je op vanaf de Norton Ghost cd-rom. Zo kun je de image terug zetten.

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo:eek:
wist ik niet bedankt crash

Laat als test de pc eens opstarten vanaf de Norton ghost cd-rom, dit wordt ook geadviseerd door Symantec.

hai niels

me cd met norton ghost 2003 is stuk dus kan het niet meer gebruiken

een back up op dvd gaat niet omdat me xp partitie te groot is nl 13 GB

zodoende wil ik een bootdisk maken zodat ik partitie 2 kan aansturen echter die optie zit niet denk ik op norton ghost 9 althans ik zie het niet

Als het goed is maakt dat niet uit maar je moet naar de hoeveel hij kijken wat om de partitie staat een voorbeeld partitie 13 GB groot. Als je ongeveer plusminus 6 GB in gebruik hebt pas het nog op een DVD omdat Norton Ghost 2003 het comprimeert.
Hij comprimeert ongeveer éénderde.
Let er wel op dat je de functie Compression aanzet.
Het maakt dan niet uit of je voor fast of high Compression kiest.
P.S. Zelf heb ik voor fast Compression gekozen.

Groetjes Niels025

Ghost

ghost 2003 werkt perfect en aanzienlijk sneller om mee te werken dan ghost 9 of 10

Voor een perfecte bootCD, kijk eens naar bart PE, of nog beter, Bart PE ultimate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan