Hoe bouw je een web-based programma?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Game
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Game

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2006
Welke programmeer taal kan ik gebruiken voor het bouwen van een programma die niet op een computer is geinstalleerd maar draait op een webserver?

Bijvoorbeeld: Ik typ in mijn webbrower www.foofle.nl --> Dan wil ik dat ik een inlogscherm voor me krijg. Als ik vervolgens mijn password en username invul wil ik dat gebruikers voor hun een speciale ruimte bereiken met belangrijke informatie voor hen alleen.

Het moet superveilig en ook verkoopbaar zijn zonder juridische obstakels.

Is dit te moeilijk voor een niet helemaal maar wel beetje newbie in programming?

PHP met MySQL lijkt mij het best.
Dit maak je niet even in een middag als je nog nooit hebt geprogrammeerd. Je moet even rondkijken op verschillende sites voor handleidingen, of misschien een boek kopen zodat je bij de basis begint, dat werkt - vind ik zelf - wel fijn.

web application framework; wat is dat?

Ok, het meest trekt het zend framework mijn aandacht nu. Ik weet niet wat het precies is maar het wordt een open source web application framework genoemd.

Ik zie niet goed het verschil tussen een web application framework en de combinatie php+mysql ?

Ok, het meest trekt het zend framework mijn aandacht nu. Ik weet niet wat het precies is maar het wordt een open source web application framework genoemd.

Ik zie niet goed het verschil tussen een web application framework en de combinatie php+mysql ?

Het Zend Framework is een Framework geschreven in PHP.
Een Framework is eigenlijk niets meer dan een library vol met scripts waardoor het voor de programmeur makkelijker en sneller is om iets te ontwikkelen. Als je het Zend Framework wilt gebruiken zou ik eerst eens kennis op gaan doen van PHP want dat zul je echt nodig hebben.

Trouwens, PHP is niet de enige keus, ga bij jezelf na wat voor mogelijkheden je nodig hebt, en kies daar vervolgens een taal uit. Bekijk hierbij ook talen als ASP.NET, Java enzovoorts.

Success in ieder geval!

Ik ben op zoek naar software of programmeer talen welke het best geschikt zijn voor het opbouwen van een server-based en veilige web programma.

Wat ik wil ziet er als volgt uit:
[/img]http://www.dekrankzinnigewetenschap.nl/dekrankzinnigewetenschap/1.JPG
http://www.dekrankzinnigewetenschap.nl/dekrankzinnigewetenschap/2.JPG

Tot nu toe heb ik vooral het zogenaamde web application framwork concept doorzocht.

Ik denk dat ik voor het Zend Framework ga wat PHP gebruikt zoals Jurgen adviseerde :http://framework.zend.com/

Ik ben niet totaal nieuw in PHP maar wel beginner. Ik wil het leren en bijdragen aan dit forum.

Ik heb verder gelezen dat PHP niet zo veilig is in vergelijking tot andere talen. Is dit waar? Is het minder geschikt voor veiligheidsgevoelige taken?

Laatst bewerkt:
Ik heb verder gelezen dat PHP niet zo veilig is in vergelijking tot andere talen. Is dit waar? Is het minder geschikt voor veiligheidsgevoelige taken?

De meeste veiligheidsproblemen worden door de programmeur veroorzaakt. PHP is een van de meest toegankelijke web-programmeertalen en er zijn dus veel beginners, die maken niet allemaal even goede scripts.

Samenwerking?

Hoeveel kost het om het te laten maken? Dus een PHP script. Website die heel veilig is. Dus een heel ervaren programmeur?

Geen idee, dan zou je bij bedrijven een offerte aan moeten vragen... Maar dan heb je eerst een concreet plan nodig anders kunnen zij ook niets berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan